mandag, juni 25, 2007

Pinga nærmest lykkelig


Min aftensmad blev dogme grillmad: Butterflied kylling, som et eller andet grevskab har fremelsket, gnedet let med olie tilsmagt med løvstikke, merian og rosmarin, salt og peber som blot en af to komponenter.

Som tilbør spiste jeg resten af forledendags japanske kartoffelsalat, som faktisk kun bliver bedre efter et par dage i køleskab.

Da jeg gik i gang med at udskære kyllingen, som fik 45 minutter under låg, ikke noget med inddirekte varme eller noget, det er Webers Smokey Joe for lille til, stillede Pinga sig på bagben mellem mig og køkkenskabet og udbrød et overraskende miaw.

Det er blot anden gang, at en af dem har vist interesse for min mad, så hun fik nogle stumper nygrillet kylling i en lille skål. Kyllingen blev fortæret i højt tempo, mens hende bror nippede til lidt tørfoder, og så spise hun også hans kylling.

Herligt.

2 kommentarer:

Sifka sagde ...

Nåe, jeg troede lige du skulle leve af flødebollefarserede baconruller med lakridsdrys:)Det ser lækkert ud med så'en en grillkyll.

Bare vent pludselig står der to katte på bagbene at skraber på skabslågerne, mens de mjaver efter lækkerbidder. Nattegudinden er god til det.

Ha' det godt.

Andrea sagde ...

Tihi jeg kan nu bedst lig baconomviklede lakridser med flødebollesoufflé til ;)

Det ville fryde mig, kattene gad tigge på bagben.

Det er som om de intet forventer og derfor forlanger af livet.