lørdag, september 08, 2007

Skildpaddeanatomi-lektion


Hvis jeg nu om snart bliver indhaver af en plastikform til støbning af chokoladeskildpadder, så er det jo ikke af vejen at have sin research i orden på forhånd.

Jeg har altid troet, at der var rom-karamelcreme i de små brune dyr. Men ved gennemskæring af en mini-skildpadde går det op for mig, at der er karamel og romcreme i kræet.

Se, det gør jo muligvis produktionen en del nemmere.

Romcreme kan ikke være svær at lave og så skal jeg bare have check på at lave karamel, der bevarer sin blødhed, når den afkøles, og så skulle den ged være barberet ;)

Egentlig underligt, at der ikke findes adskillige no-name rip-off udgaver af chokopadderne til discountpris.

8 kommentarer:

Kagekonen sagde ...

Spændende projekt... hjemmelavede skildpadder. Jeg har flere gange brugt denne opskrift. Cremen smager super godt, sådan helt klassisk flødekaramel-agtigt...

Karamelcreme a la ”dulche de leche”

1 dåse kondenseret mælk
75 g smør
½ dl sirup

Koges under omrøring i 5 minutter.

Når cremen er afkølet kan den bruges som fyld i kager eller chokolade.

Anonym sagde ...

skildpadder er mit absolut über alles yngling slik.Har dog i årevis prøvet at finde en ladylike metode at spise dem på, de er lige præcis så store at de ikke kan proppes i munden på én gang, og når man bider dem over hænger der altid en guirlande af romcreme og karamel ned af hagen. Men sådan skal det nok være, har prøvet de små "mini padder" det er lig´som ikke rigtig det samme :-)

Marianne sagde ...

Spændende spændende. Det tyder godt for os der kan lide skildpadder, at det måske kunne blive dit næste projekt at finde løsninger og afprøvninger til hjemmelavede skildpadder :-)

Sifka sagde ...

Jeg er lutter interesse:) Skildpadder kan man aldrig få nok af, tror jeg, øhh...

Susan, hvis man bider hovedet af skildpadden er der plads til resten i en haps.

Andrea sagde ...

@ Kagekonen - din opskrift er meget bedre end dem jeg har set, hvor den uåbnede dåse med kondenseret mælk skal koges dækket af vand i 3 timer. Tak for den.

@ Susan - jeg er faktisk blevet enig med mig selv om at minipadderne er de bedste. Jeg synes forholdet mellem chokolade og creme er bedre end i kæmperne. Men ellers tilslutter jeg mig Sifkas råd - af med hovedet og så resten i en bid ;)

@ Marianne - kan være jeg skal sende dig en prøvesmagning, hvis det bliver til noget. Du er jo slik-eksperten ;)

@ Sifka - padder er altid gode at have. Ved ikke hvad holdbarheden bliver på hjemmelavede.

Marianne sagde ...

Jeg er åben som pøvekanin til en gang prøvesmagning ;-)

Unknown sagde ...

uii ja det bliver spændende.. Og det med den kondenserede mælk lyder som en rigtig god ide!

:)

Anonym sagde ...

hmmm. spændende projekt. hvor meget er der i en dåse kondenseret mælk?