fredag, september 14, 2007

Indian summer - nu med blus i brændeovn


Gårsdagen var en af de helt specielle dage, hvor alt artede sig.

Spontant havde en veninde og jeg aftalt, at hun skulle komme op til landlig hygge, kattekæl og mad.

Vi spiste frokost i fin sol på terrassen med iskoldt øl og test af flere snapse og fik farve i kinderne og følte os modige nok til at pakke badetøjet og gå til stranden.

Mildt og dejligt vejr fulgte os og lokkede os i bølgerne. Det var koldt, men langt fra det koldeste havbad jeg har nydt i mit liv.

Min veninde er bornholmer, og for tusinde år siden, da jeg også boede på solskinsøen, var vi i vandet den 16. april, hvor vandet var 8 grader. Det var koldt.

I går var det bare køligt.

Vel hjemme drak vi gin og tonic til solen forsvandt bag københavnernes træer og lavede derefter Peking and med de hjemmebagte pandekager og en nudelret med tigerrejer.

Det var en perfekt indian summer dag.

Dagen i dag gryede med rigtigt efterårsvejr og efter en køretur langs Nødebovejen og strandtur ved Nødebohuse og slentring i de små gader i Kikhavn, var vi i Hundested efter skrubbefiletter.

For ikke at frokosten, skulle blive en alt for kold affære, måtte vi have blus på brændeovnen.

Nu er veninden lige kørt på aftenarbejde i København, men sikke et dejligt døgn.

3 kommentarer:

Sifka sagde ...

Hold da op, det lyder da hyggeligt. Ligenu p....regner det, men det skulle blive bedre i morgen.

Jeg synes, at du har valgt nogle fede farver til tæppet. Det bliver flot.

Øh, skildpadderne, hvordan...:P

GOd weekend - er ferien så slut nu??

Marianne sagde ...

Hvor lyder det som en rigtig hyggelig dag.

Rigtig god weekend :-)

Anonym sagde ...

Hvor lyder det hyggeligt! Og I var modige at gå i det kolde vand. Jeg har i min ungdom prøvet at gå i 14 grader koldt vand, det var en skrækkelig oplevelse.