tirsdag, september 04, 2007

Med rø... i vejret


Jeg havde lige glemt, hvor dårlig jeg er til at udføre arbejde på knæ og trods læg-let-fliser og fikse gummiredskaber, er der ingen vej uden om, når der skal lægges gulv.

Så jeg bevæger mig nu som en meget vingeskudt andefugl. Og er lige så øm over lænden som første på sæsonen i gamle dage, da jeg kørte roulette i Tivoli.

De seks vanskeligste fliser kommer først på plads i morgen. Det gik faktisk – relativt – som en leg at få lagt de fliser, der ikke skulle tilskæres og det bliver rigtig godt.

Men da jeg nåede til at skulle skære til, måtte jeg konstatere, at den lejede manuelle fliseskærer ikke var kraftig nok til fliserne. Så var der jo ikke så meget andet at gøre, end at køre af sted og få den byttet til en elektrisk.

Nu er det altid en oplevelse at være i Silvan og især at skulle have hjælp af nogen.

Som den meget søde, men komplet uhandy’e unge dame, der bemandede udlejningsskranken, betroede mig, så var det jo ikke fordi, de var blevet oplært på nogen måde i de apparater, de lejer ud.

Og da hun samtidig var omstillingsdame for hele biksen, så jeg forstod egentlig godt, at hun var lidt frustreret.

Heldigt for hende havde jeg på vejen lyttet til et program med en buddhistisk dørmand, som fortalte, at hans tilgange til alle mennesker er, at de er potentielle Buddha’er. Sovende ganske vist, men Buddha’er. Det lynpraktiserede jeg lige lidt i Silvan ;)

Vel hjemkommet gik jeg så i gang med at skære fliser og det gik faktisk ok indtil en ordentlig skylle satte en stopper for det videre arbejde. Maskinen er ganske vist vandkølet – og producerer et pænt brusebad af flisevand til maskinmesteren – men min forlængerledning var ikke af udendørs slagsen.

Jeg tror nu på, at de seks sidste bliver snittet i en ruf i morgen og så venter fodpanelerne og det helt store clou: Indkøbsturen til Ikea, hvor jeg lover at opføre mig så buddhistisk som muligt, også når halvdelen er udsolgt trods grundige lagercheck på forhånd ;)

7 kommentarer:

Marianne sagde ...

Hvor er det dog nogle fine flise og en flot farve du har valgt. Det må være med stolthed at kigge på, når det er færdigt. (Det ville det være for mig, men jeg ville aldrig turde gå i gang med sådan et projekt selv ;-)

Rigtig god tur til IKEA, når du når så langt :-)

Sifka sagde ...

O.M.G. mener du det der med Ikea?? Jeg erindrer da et eller andet med nedsmeltede terminaler og andet sjov. Hvordan tør du??

Forøvrig ser det ud til at blive kanon lækkert dit lille ferieprojekt:)

Jeg sætter mig snart til tasterne og får sendt en mail. Jeg har ikke glemt det. Er bare hængt lidt op i mus og så'en.

Andrea sagde ...

@ Marianne - jeg er meget tilfreds med farven, var bange for at den var for babyblå, men den er rigtig fin.

@ Sifka - jeps, med stor sandsynlighed er jeg i Ikea i morgen lige over middag og det er nok afdelingen i Taastup, måske også Gentofte, man skal gå i en stor bue om indtil senere på dagen. Man kan nemlig ikke bestille alt, hvad jeg skal have på nettet og så gider jeg ikke betale fragt for det man kan.

Anonym sagde ...

Det er herligt at læse om din buddhistiske måde at takle udfordringen i Silvan på. Tænk hvor inspireret man kan blive af at høre radio ;-)
Jeg er dybt imponeret over, at du kan lægge gulv selv.

Kagekonen sagde ...

Ha, hvor jeg grinende af din Silvan-oplevelse og måde at beskrive den på. Måske man skulle praktisere lidt budhistisk tilgang til verdenen ind i mellem...

Anonym sagde ...

Hvor er du dygtig! Respekt for , at du kaster dig ud det. Ham dørmanden hørte jeg også.Så bliver jeg glad, når mennesker træder ud af vores fordomme. Held og lykke med Ikea.KH Miri

Unknown sagde ...

syns oss du modig kwinde - ikea omkring den 1 i måneden.. Hmm..

Håber du kom hjelskindet frem og tiolbage ;)