lørdag, april 28, 2007

100 om mig



1. Mangeordskøbenhavner
2. Født den dag i 1960, hvor det danske fodboldlandshold tabte det olympiske guld til Jugoslavien på det olympiske stadion i Rom. Min far så kampen på sit nyindkøbte B&O tv, mens min mor var på fødeklinik
3. Rødhåret
4. Bor i et lille rødt træhus, der ligner et sommerhus, der ligger i et sommerhuskvarter, men som er et helårshus
5. Har været dobbelt katteejer siden februar 2007
6. Er enlig – et ord jeg af en eller anden grund foretrækker for single
7. Har 65 kilometer på arbejde, hver vej
8. Lever af ord og en gang i mellem af html, css, asp og den slags
9. Er glad for mit job og mine kolleger, men ikke så tilfreds med hvad der sker på arbejdspladsen lige nu
10. Er forældreløs – mistede min mor da jeg var 21 og min far for 4 år siden
11. Fars pige
12. Har en storebror, som er gift for anden gang med den samme kvinde
13. Faster til to adopterede drenge fra Korea
14. Har den dejligst bonusMor, kvinden min far nåede næsten at holde kobberbryllup med inden han døde
15. Laver god mad og bager godt
16. Får scoren INTJ, hver gang jeg tager Myers-Briggs' personlighedstest
17. Det undrer mig
18. Vild med biler – især miljøsvinende amerikanske biler – ejer verdens smukkeste Jeep
19. Har været gift, men min kone forlod mig for en kollega, stort set fra den ene dag til den anden
20. Troede længe, at det ville jeg aldrig komme mig over, men er på vej
21. Har været på nettet siden 1995 – mødte ex’en der, længe før der fandtes netdating og den slags
22. Ved forbløffende meget om pingviner
23. Ved næsten alt om Titanic og dets forlis, foruden en del andre passagerskibe, der er sunket
24. Udviklede spontanallergi over for kamillete, fordi det var min mors universalmiddel mod alt og jeg hadede lugten
25. Kan kende forskel på transitive og intransitive verber, men næppe sætte et komma korrekt
26. Er blevet kaldt tonedøv og nodeblind af klaverlærerinde, men kan genkende, og navngive små 1.000 popsange efter blot få toner
27. Har en mærkelig slags klæbehjerne
28. Har aldrig tabt i Trivial
29. Har været lokalmester i bordtennis
30. Har kørt taxa
31. Har læst medicin
32. Drømmer om et dykkercertifikat
33. Længes ofte efter Florida, som er mit favoritferiested
34. Er overvægtig
35. Har løbetrænet on and off siden midt i 80’erne
36. Lidt af en snob
37. Lyver en del
38. Opdagede Afrika ved selvsyn i 2006
39. Tager sjældent min telefon
40. Hader uanmeldte gæster
41. Foretrækker øl for vin og kaffe for te
42. Foretrækker i det hele taget champagne, østers og kaviar
43. Vil være god til at være mangemillionær
44. Ejer ikke et tv
45. Betaler alligevel licens
46. Tror på Gud, men ikke på nogen form for religion
47. Håber Gud tror på mig, synes nu at det ofte føles sådan
48. Blå er yndlingsfarven
49. Ejer ikke en ulæst bog
50. Er lesbisk – har intet problem med ordets indhold, men synes det er lige så charmeforladt som skinnebenssår
51. Ville foretrække noget nuttet som tvebak
52. Har musiknumre, der aldrig er aflyttet, på iPod’en
53. Konverterede til Mac i 2002 og blev straks fundamentalist
54. Har aldrig prøvet at ryge noget
55. Min mor døde af lungecancer
56. Har været landet rundt i små Renault-biler i årene fra 1965-71 med Politikens håndbog Danmark Rundt som guide
57. Har derfor set Jarlen af Bothwells mumificerede lig og spurgt, hvor hans tissemand var
58. Her en livlig fantasi
59. Kan være dræbende sarkastisk og gymnasiedrengsagtig plat
60. Prøver at lade være med det første, men dyrker nogle gange det sidste med et par mandlige kolleger
61. Regner Kill Bill I og II som mine yndlingsfilm
62. Nyder mine katte, men prøver at lade være at fortælle for meget om dem på arbejde
63. Der er børn i højere kurs end katte
64. Glemmer tit at tænde mine stearinlys og sidder i stedet i halvmørke
65. Bruger læsebriller
66. Er dybt blufærdig, men det er der ingen, der tror på
67. Kan ikke gætte så meget som en børnekrydsogtværs
68. Har ikke svært ved sudoku, men finder det kedeligt
69. Lægger mange kabaler på computeren eller spiller mahjong, når der skal tænkes
70. Ejer fem sæt meget dyrt sengetøj
71. Giver gerne 2.000 kroner per person for en helt speciel middag
72. Har tabt mit hjerte til Berlin
73. Er mere valen over for New York
74. Var engang pjattet med London – forholdet er af uforklarlige årsager kølnet
75. Har haft en cyber-kæreste, men det blev ikke til noget
76. Har besøgt et marcipanmuseum
77. Nærer en lille drøm om at eje et overskueligt hotel, hvor gæsterne får morgen- og aftensmad tilberedt af mig i et lækkert køkken med gode maskiner og gedignt udstyr
78. Har været heldig på boligmarkedet
79. Kunne blive en god ejendomsmægler
80. Synes det er underligt med menneskenavne til dyr, har alligevel en kat, der hedder Kasper, har dog ikke navngivet den selv
81. Har en udsøgt fornemmelse for tid. Kan altid fastslå tiden plus/minus fem minutter og behøver faktisk ikke et vækkeur
82. Finder behag i dokumentarprogrammer, endda i reality genren, men har House MD, som yndlings-serie lige nu
83. Undrer mig over, at den mandlige mægler i TV2’s Liebhaverne aldrig sælger noget og alligevel præsenteres som en succes
84. Bryder mig ikke om at få massage
85. Har svært ved at tro, at meteorologi er er en videnskab
86. Tror derimod at omniologi findes – lider selv af det
87. Er det dovneste af alle mennesker
88. Kan ikke lade være at grine, når en kat ikke tør hoppe op i min Eames gyngestol
89. Er tiltrukket af opera, men kan ikke holde ud at høre det i for store mængder
90. Synes mobiltelefoner er lamme og noget overvurderet bras
91. Laver en gang imellem hjemmelavede pommes frites
92. Har af ren forfængelighed redigeret i rækkefølgen af denne liste flere gange
93. Er ikke forgængelig
94. Havde sidst en kjole/nederdel på i 1981
95. Tror aldrig det sker igen
96. Har grebet mig selv i at opføre mig psykotisk i trafikken
97. Afskyer Comic Sans MS, prøver at lade være at have fordommme over for folk der bruger den
98. Kan ikke forestille mig at være nogen anden end mig
99. Synes 100 om mig selv, er mindst 90 for mange
100. Bruger alt for ofte ordet jeg, har derfor kun brugt det sparsomt her

5 kommentarer:

Unknown sagde ...

Nummer 101: Har ægte vid og en snert indædt bid!

Respekt!

Andrea sagde ...

Tak skal du have Dyveke og velkommen til.

Anonym sagde ...

DIG ville jeg gerne lære at kende...
Nyder din selvkritik og din humor.
For slet ikke at tale om dine holdninger.
Mange hilsener - Ellen

Andrea sagde ...

Velkommen til Ellen og tak for de meget venlige ord.

Nille sagde ...

Husejer,

Måske egner denne kommentar sig bedre til en privat en af slagsen ;-) Men jeg genkender så utroligt mange ting - af de åbenlyse og de mindre åbenlyse... du må være et fascinerende menneske!