søndag, april 15, 2007

Hvad fanden bruger man et skuffejern til?



Henne i USA findes der sådan en mode-diagnose som hedder ADD – Attention Deficit Disorder. Den er der mange, der får hæftet på sig.

Jeg ved, at jeg ikke er i nærheden af at lide af noget sådan, men på nogle områder er symptomerne der.

Når noget keder mig eller ikke rigtig giver mig noget tilbage, har jeg svært ved at motivere mig til at udføre jobbet.

Sådan har jeg det med rengøring, havearbejde og malerarbejde. Og det er nogle gange noget baks.

Når jeg ved så stensikkert, at jeg slet ikke er i nærheden af at have ADD, er det blandt andet fordi jeg helt uden så meget som et notat eller en opskrift kan fremtrylle komplicerede måltider til mange, hvor alle retter er færdige samtidigt.

Fra mit job ved jeg også, at jeg har evnen til at koncentrere mig dybt og længe.

Dagens tema var jo havearbejde, og jeg frygtede at det ville blive sejt.

Men jeg kom igennem en pæn portion på en ny måde.

Jeg tillod mig selv at flirre fra det ene job til det andet uden struktur og uden plan. På den måde lykkedes det mig at få fjernet ukrudt langs min terrasse og også det værste mellem fliserne, at få klippet mine roser ned og få luget bedet, at få udvidet mit ”grillbord”, at få plantet nyindkøbte blomster, krydderurter og to hindbærbuske.

Hvis nogen havde deltaget i arbejdet var de blevet vanvittige af at se mig hele tiden gå fra det ene til det andet, men det lykkedes faktisk og det var helt fornøjeligt.

Tip top var det selvfølgelig også, at kattene løb rundt og hjalp og blandede sig. De ligger nu fuldstændigt bevidstløse i sofaen og drømmer om deres nye udeliv.

Jeg er godt rosa i kinderne for bedst som jeg blev færdig med haveindsatsen, ankom min papbror og hans kone på deres motorcykler og så skulle vi lige drikke kaffe og sludre i solen i en times tid.

0 kommentarer: