fredag, april 20, 2007

Back to basics



Onsdag aften gik mit toilet i udu. Hele mekanismen i cisternen er faldet fra hinanden og det kan ikke mere trække ud, for vandet løber, så cisternen ikke kan fyldes.

Altså må der skylles ud med en spand vand.

Det synes Pinga er voldsomt interessant – hun er meget betaget af toilettet i det hele taget.

Det er selvfølgelig noget baks, men hvis ikke man får større problemer i livet, så går det nok.

Jeg har besluttet, at løsningen ikke er at give plus 500 kroner for at få en vvs’er til at putte ny indmad i cisternen, men at købe et helt nyt toilet.

Som med så meget andet i huset her, er det købet i Jem og Fix, hvor det vidst ikke kun er konsonanterne, man har sparet på. Det er med andre ord noget billigt bras og et nyt har været på min to-get liste siden indflytningen, men det ville godt nok have været mere belejligt, hvis jeg selv havde planlagt udskiftningen.

Nå men derudover havde jeg en sen aftenvagt i går og skal have en i aften også og så kort skifte til morgenvagt i morgen. Det sidste er mit eget valg, jeg har sagt ja til nogle vagtbytter.

Det betyder nu, at kattene bliver lidt forsømte. Måske var det derfor, at Kasper i nat pludselig skulle ligge på min pude og brumme. Tror han følte sig snydt for aftenhygge med ham og Pinga i sofaen og mig i stolen foran brændeovnen.

Tror aldrig nogle af dem bliver rigtig kælne, men engang imellem skal de lige gå hen over mig bare for at konstatere, at jeg er der endnu.

0 kommentarer: