fredag, august 08, 2008

God morgen min tudse


Jeg har muligvis fået en ny pensionær fra dyreriget og Pinga, Kasper, Bæstet og dele-Pussi en ny lillebror eller lillesøster.

Da jeg i morgen lidt i klokken 3 stillede mad ud til Bæstet og hvem der nu ellers forsyner sig, af det udendørs fodertrug, bevægede et dyr sig i det lille overdækkede rum mellem mine to udhuse.

Først tænkte jeg stor mus eller lille rotte, men den bevægede sig forkert, og hvor dum ville en gnaver lige være, at søge føde i en skål, som må stinke af kat?

Så bevægede den sig igen og det blev klart for mig, at det måtte være en pænt stor frø.

Jeg gætter på, at det var en sk(r)ubtudse - billede er ikke noget bevis - det ligger på wikipedias post om skrubtudsen, men jeg er ret sikker i sin sag.

Nu lå fodringen før morgenbad og havregryn med rosiner og mælk, så en 25 minutters tid senere skulle jeg ud af døren. Og gud hjælpe mig om ikke kræet spiste af katteportionen - levnet Pussi - uden gele - og katte tørkost. Den sad i hvert fald ved skålen!

Det bliver spændende om den kommer igen. Så skal den jo have et navn ;)

6 kommentarer:

Marianne sagde ...

Hvis den kommer igen, så skal den da have et navn ;0)

Tænk at den spiste af kattemaden...

Jeg håber, at havenissen har det bedre. Jeg stemmer nu for et sejt træben og en fin vase af foden!

Lotte sagde ...

ohohohoho, jeg ææælsker den lille tastefejl (eller var det helt bevidst, at der manglede et 'r'?). Fra nu af og i al evighed vil jeg kun kalde de små bevortede padder for skubtudser!!!
Spændende om den bliver fast gæst på matriklen - du har tilsyneladende pelsdyrstække, så hvorfor ikke også udvide i den del af dyreriget, der omfatter padder?

Andrea sagde ...

LOL Lotten - nej, så fiffig var jeg ikke, kun skeløjet, men jeg lader fejlen leve, på en måde, for den er sgu da sjov!

Marianne - det bliver et træben, jeg kan se det for mig, i morgen går jeg i plantagen efter den rigtige knortede gren, og så skal der snittes.

Anonym sagde ...

Godt du ikke retter fejlen på skubtussen...måske den skulle hedde skubsak ?

Lene sagde ...

og så mindes jeg lige historien, jeg fik i går aftes hos venner, om et vennepar hvor konen vågnede midt om natten med en stor tudse på maven, så hellere ved katteskålen :-)

Nille sagde ...

Ikke noget med at kysse den - det virker ikke det skidt!!! Tro mig...
Men jeg er spændt på at se, hvilket navn den eventuelt får?