tirsdag, januar 01, 2008

CH3CHO


Billedet siger vist det hele - dog er der tale om en hjemmebagt kartoffelpizza, så helt underdrejet er jeg ikke.

Det var en god aften og en dejlig fest. Herligt at drikke champagne og spise østers til dronningens nytårstale med to meget royalistiske småpiger:

- Se der kommer gartnerne!
- Ja, de er flotte!

Der blev tysset, da vi tre voksne som med en mund korreksede regentens forkerte årstal. Der var tale om majestætsfornærmelse fremgik det.

Her til morgen blev jeg vækket af tøserne, der krævede den godnathistorie jeg letsindigt havde lovet dem, så såre de slog øjnene op. Heldigvis kunne jeg ligge ned og læse bogen om Knut, Lars Peters cykel og Pippi Langstrømpe.

Efter brunch gik vi tur og fik luftet hjernerne igennem, inden jeg var for hjemadgående.

Kattene har tilsyneladende ingen men af krudtaftenen alene hjemme - tror nu heller ikke, der er blevet skudt meget af lige her. Den ene er gået i hi i dynen og den anden ligger på tæppe ved brændeovnen.

2008 er sgu ok.

4 kommentarer:

Marianne sagde ...

Vi taler sagte og nyder cola og pizza. Dog har jeg købt min...

Din aften lyder som en dejlig en af slagsen, lige som min blev :-)

Anonym sagde ...

UHM! Det ser dejligt ud - har du bragt opskrift på den?? Ellers må du ile! Ser så lækker ud!

Madame sagde ...

Det lyder som en dejlig nytårsaften med gartnere og det hele. Det var godt, at kattene ikke er forskræmt af fyrværkeriet.

Andrea sagde ...

Ups - jeg har overset, at du beder om opskriften Deborah.

Kagekonen er bagkvinden:

25 g gær
2 1/2 dl lunkent vand
1 tsk. salt
150 g durummel
200-250 g hvedemel
2 tsk. raps- eller olivenolie

Gæren opløses i vandet. Herefter tilsættes salt og mel. Hold evt. lidt mel tilbage, så dejen ikke bliver for fast.

4 mellemstore kartofler i meget tynde skiver
1 løg i halve ringe
1 mozeralla ost i tern
2 store håndfulde frisk baby-spinat
1-2 kviste frisk hakket rosmarin
3-4 skiver parmaskinke i mindre stykker
salt og peber

Kartofler, skinke, løg, ost, spinat og krydderier blandes i en skål og fordeles på den oliesmurte tyndt udrullede pizzabund

Pizzaen bages ved 250 grader i ca. 20-25 min.

Jeg brugte pancetta - italiensk bacon, som du kan købe i Gova, i stedet for parmaskinke - og så fordi det var tømmermandsmad, var der ananasstykker på - lamt men effektivt ;)