søndag, oktober 28, 2007

Tihi


Lige siden Sifka i sidste weekend skrev om æbleskiver har tanken om den skønne spise spøgt i mine smagsløg. Forleden i Irma købte jeg en pose pandestegte skiver og i dag skulle det være.

Flormelis dalede ned over mit lille himmelbjerg og pudrede net og tyttebærsyltetøj holdt hvil fra köttbullarakkompagnementet og blev til dyppelse. Skønt.

Dog ikke helt så skønt som de helt friskstegte æbleskiver fra Traktørstedet Malerklemmen i Dyndet ved Borup. De er de bedste æbleskiver i verden.

2 kommentarer:

Liselotte sagde ...

Det er de nemlig og jeg har stadig et uafslutte regnskab, som involverer æbleskiver, Melerklemmen og et god ven. Måtte det blive snart... :-)

Jeg vil også ha' æbleskiver!

Kagekonen sagde ...

Åh ja, de er legendariske skiverne fra Malerklemmen... Jeg må altså se at få fundet en opskrift på æbleskiver, for panden har jeg haft i flere år...