søndag, oktober 07, 2007

Blogterielle infektioner


Jeg har vist mumlet noget om det før: Jeg synes blogland smitter.

I dag ramte smitten mig allerede ved første besøg, hos Sifka, hvor der er blevet bagt pandekager og spist krydret æbleguf.

Jeg var nu også et let offer. Mit immunforsvar var helt i bund efter to lange weekendvagter, en sammenkomst i aftes og et dobbeltarrangement i torsdags. Jeg er sgu for gammel til den slags.

Så jeg kunne ligefrem smage Sifkas pandekager.

Mit problem er bare, at jeg ikke er ret god til at bage almindelig danske pandekager. Jeg er god til dej, ved jeg fra en der er gode til at bage, men jeg har hverken håndelag eller tålmod til de tynde finde kager, som andre magter.

Tykke amerikanere, det er lige mig. Så sådan blev det - amerikansk morgenmad til aftensmad.

Mens jeg vakler mellem at gå i gang med en af mine andre infektioner: En Kauni cardigan.

Mine garnbunker er vundet op - mind mig om aldrig mere dumstædigt at påstå, at jeg da sagtens kan vinde 500 gram garn eller 2.000 meter via to stolerygge. Well, det kunne jeg jo, men det havde nok været hurtigere og mindre kedsommeligt at bruge forretningens til samme formål opstillede vinde - men måske er jeg for slatten til noget nyt og udfordrende.

Alternativet er bølgetæppe II, som skrider fint af sted, for nu skal jeg have noget fra hånden inden jeg skal tidligt i seng og tidligt op.

5 kommentarer:

Marianne sagde ...

Jeg bliver inspireret af at læse og hopper med på nogle ting. De der pandekager ser gode ud :-)Og tæppet er jeg bare misundelig på ;-)

johanne sagde ...

Hejsa.
Gad vide, om det ikke er en meget smittende infektion..den der Blogterielle..eller hvad du kalder den. Jeg lider i hvert tilfælde også af den.
Vi kan dårligt nå at spise alt det jeg bager - for ikke at tale om alt det, jeg har planer om at bage! Jeg har flere pakker i fryseren endnu af de skinkeboller, som blev bagt i sommers overalt i Blog-landet.
Jeg køber garn og strikker, og jeg får endelig taget mig sammen til at læse nogle af de bøger, jeg altid gerne har villet læse.
Så alt i alt - så er det vist ikke så ringe endda :-)
Men bølgetæppet - det har jeg måttet opgive, jeg kan ikke finde ud af det.
Mkh.

Lene sagde ...

Det smitter det skidt, vi har også fået pandekager, men de danske af slagsen ;-)

Sifka sagde ...

Jeg overvejede et kort øjeblik at bage amerikanske.

Den Kaunicardigan er meget, meget flot, så måske får du sendt smitten tilbage. Jeg har bestilt et bundt Kauni på nettet, men det skal bruges til en halsklud til Bjørnen.

Jeg ser frem til fredagen, for så er endnu en uge med mandefald ovre og så skal vi ha' noget godt øl:)

Anonym sagde ...

Helt enig: Blogland smitter frygteligt! Jeg har problemer med at få dagene til at slå til - ind imellem er det avisen, der må ligge over til næste morgens transport til jobbet.