torsdag, oktober 18, 2007

Elgsteg


Om ikke så længe sætter min bror og hans familie sig til bords et sted i Midtsverige og spiser en lækker elgsteg med gode rodfrugter og en kras lille salat med pærestykker og blåskimmeost til.

Jeg ville ønske, jeg var der, min bror fylder nemlig 50 år i dag.

Men de er alt for langt væk til, at jeg kan møde på arbejde klokken 5 i morgen tidlig.

Så i stedet vil jeg fejre ham med en omgang köttbullar med mos, pandesovs og tyttebær.

Det er altså en underlig følelse at have en 50-årig bror.

Jeg kan huske, hvor gamle jeg syntes mine forældre var, da de blev 50. Og så er det som om, at de tre år der er imellem ham og mig, flyver af sted, når han har rundet noget rundt.

Jeg undrede mig, da han blev 30 og gyste, da han blev 40 og så skete det lynsnart for mig også.

Han er i øvrigt en meget dejlig storebror og om et par uger holder han stor fest, hvor jeg vist heller må få forberedt et eller andet at sige til ham.

BÆST UPDATE: Dyret har ikke vist sig, men en lille skål tørfoder, der skulle lokke ham hen til kattelemmen i aftes, var tom i morges, ind hoppede han altså bare ikke. Jeg har forsøgt at ringe på mobilnummeret i efterlysningsannoncen, men ingen svarer, måske er de på efterårsferie.

Jeg vil fortsætte bestræbelserne på at fange ham, og så må jeg se.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvis du bliver ved med at fodre Emil, bliver han helt sikkert hos dig, til du får fat i hans ejere. Stakkels sultne kræ.

Min bror bliver også 50 i den nærmeste fremtid, men han er desværre yngre end mig ;-)

Zette sagde ...

Tillykke med brormand - god fødselsdagsmiddag, der skulle fejre ham, det gad jeg også være med til.

Ang. Emil må du gøre dit bæste :-)

Marianne sagde ...

Tillykke med din bror. Jeg håber han får en dejlig dag.

Held og lykke med Emil.

God weekend, sendes fra New York :-D

Anonym sagde ...

Hvis tiden flyver afsted, så prøv at gå en tur i nærheden ad en rute, du aldrig har gået før. På den måde har jeg fået en hel del fantastisk nye oplevelser. Bare en smutvej imellem rækkehusene er nok til at tiden går langsommere:-)

Lige før Jul ville vi som børn vist helst have, at tiden gik hurtigere! Se det er forskellen på at være barn og voksen;-)