onsdag, maj 16, 2007

Drivhus pist forsvundet



Forleden lod jeg mig inspirere af Visitsen og bestilte et begynder-drivhus hos Solsikken.

Mens jeg venter på, at mit grøntsagsbed skal begynde at bugne af hjemmeavl – tror ikke der kommer en eneste kartoffel, Kasper har med stor omhu gravet dem alle samme op igen – drømmer jeg om hjemmevoksede tomater, agurk og chili til sommerens salsa og salater.

Men drivhuset er forsvundet. På en fragtmandscentral. En sød kvinde hos Solsikken har brugt flere dage på at spore huset, men har nu givet op og sender et nyt.

Imens må mine allerede indkøbte planter til huset stå i et af mine skure. Forleden på vej sydpå stoppede jeg forbi Gartneriet Toftegaard og forsynede mig.

Uanset oplevelsen med drivhuset er jeg stadig vild med internet handel. Og jeg er aldrig blevet snydt.

Blandt mine gode indkøb er grønne kaffebønner og en en popcorn-popper til at selv at riste dem med. Strømpegarn med fine striber. Vaniljestænger fra Madagascar (sitet er desværre lukket, men prisen var også for god) og Troldekugler – jeg har endda fået specialfremstillet en kugle.

Eneste ulempe jeg kan se, er, at jeg er frygtelig impulsiv og synes at ventetiden kan være lidt lang på leverancerne;)

0 kommentarer: