søndag, maj 18, 2008

Når maskinen er bedst


Dagen i dag er hård ved mit ego. Først udraderede Sifka mig i Den Store Bønne Tour - hendes gule bønner er spiret frem på den halve tid af mine.

Hendes bønner var ganske vist dopede, de har både været i munden på natgudinden og ligget i vand natten over, men jeg er ikke for lille til at ønske tillykke ;)

Dernæst pulveriserer min nye wii-maskine mig i samtlige sportsspil. Men tjuhej, hvor er det sjovt.

Jeg kan ikke mere huske, hvordan det var at få den første computermus i hånden, men kan godt huske skifte til andre pegeredskaber, og man føler sig altid helt hjælpeløs til en start.

Sådan har jeg det også med de to kontrolenheder til wii'en, men stille og roligt får jeg mere og mere fod på det.

Nu håber jeg så bare ikke, at nogen kigger over hegnet og ser en småfed, midaldrende kvinde hoppe rundt på sit stuegulv og lave onde baghåndkryds i tennis eller knytte næven sejersikkert, når et golfhul i det mindste klares i par.

Kattene er i hvert fald forundrede.

Jeg har allerede planlagt de næste spil, jeg skal have: Selvfølgelig wii Fit, hvor man både kan stå på ski og dyrke yoga, men først og fremmest et hospitalsspil, hvor man er kirurg på en skadestue ;)

Og så er nabokatten Pussi lige strøget ind til sig selv med husets bedste leopardplettede designertøjmus i kæften. Jeg kan bare ikke vinde i dag.

7 kommentarer:

Sifka sagde ...

HVAD! Antyder du, at jeg har snydt!? Arj, altså.

Det der Wii lyder sjovt. Jeg gider godt prøve hospitalsspillet en gang:) Jeg har nemlig set en masse lægeserier i fjernsynet, så jeg tror, at jeg er rigtig god til det.

God søndag, din taber;)

Andrea sagde ...

I lige måde din vinderhippie ;)

Zette sagde ...

Wii er fedt, husejer - og det super godt, når man har gæster på besøg - alle aldre - og man er dybt forædt af god mad - lige smutter ind til Wii og gør plads til desserten. Børn som voksne kan den underholde. Og jeg må tilstå, at jeg ofte spiller det alene. Jeg er ikke til Fit - men er aldrig blevet træt af Wii sports. Boksning er nok det sejeste, men det får pulsen godt op. Tillykke med spillet - og kan du ikke få hende der Pussi til at aflevere, stjæle de små grås legetøj, tsk, tsk!

Marianne sagde ...

Wii er fed at spille!!! Og så ser det også sjovt ud, når andre spiller ;-)

Andrea sagde ...

Enig wii er genialt - håber at steder der genoptræner folk anskaffer det. Jeg opdagede tilfældigt, at man faktisk kan spille tennis siddende ;)

Lene sagde ...

undskyld jeg spørger, hvad spiller man det på? Playstation eller er det en speciel maskine? Det lyder sjovt :-)

Lene sagde ...

Hvis jeg nu havde gidet at trykke på linket før jeg skrev min kommentar havde jeg været lidt klogere :-)