lørdag, maj 17, 2008

Loppefund


Sommerens faste tilbagevendende loppemarkeder i Liseleje startede i dag.

Jeg måtte lige forbi, selv om jeg ofte har været skuffet. Det er altså mest bras, der bliver solgt, som om at folk med sommerhuse bare vil have dem fyldt op med skårede tallerkner og bøjede gafler.

Det er heller ikke særligt overbevisende præsenteret og man skal ikke spørge for meget til varerne. Men en enkelt gut har styr på sine. Han sælger emaljerede Glud og Marstrand ting. Han er bare for dyr.

Men dette græsgrønne gasapparat kunne jeg ikke stå for. Jeg aner ikke om det virker, men hvis ikke, så er min nabo pensioneret smed, så mon ikke han kan trylle?

Der er stadig så tidligt på sæsonen, at markedet ikke var alt for fyldt med folk. Mange af boderne ligger langs en smal skovsti og det kan blive stygt senere på året.

I dag var det dog lige til pas og efter en hurtig tur ned ad hovedgaden, hvor grønthandleren solgte danske jordbær for 30 kroner pr. 250 gram og nye danske kartofler til ukendt, men nok horrible høj, pris, trillede jeg hjem af med mit nye loppefund.

5 kommentarer:

Sifka sagde ...

Det er et fund! Det vil klæde udekøkkenet. Jeg håber, at det virker.

Lene sagde ...

og det vil klæde drivhuset :-)

Kagekonen sagde ...

grønt i grønt, skal du så også til at være vegetar ;-)

Anonym sagde ...

Aij, jeg så dig slet ikke, Andrea, jeg var også ude at ose. Nej, der var ikke det store udbud af nødvendighedsartikler, men lidt unødvendigt røg da ned i min pose. Hvor er det et fint gasaparat, du har opstøvet ;-)

Anonym sagde ...

Glud og Marstrand ... det klinger særlig skønt i mine øre. Og det er da et rigtig godt fund du har gjort der.

Håber den virker.