søndag, maj 25, 2008

I danskhedens tegn

Nej, Pinga er ikke død, hun ser bare tv.

For vi prøvede virkeligt, i går, dyret og jeg, først at se kongeligt bryllup og derefter Melodi Grand Prix.

For jeg kunne jo høre fra naboernes åbne havedøre, at det var det familien Danmarks samledes om, der var indbudt gæster og festligt lag.

Men det var for kedeligt for os. Jeg havde heldigvis min bog, og katten sov altså bare med stængerne lige i vejret.

En gang imellem, når hun drømte, fik min bog lige et spark.

Og ja, hun er skaldet på maven. Det er et levn fra hendes hårde barndom, men man må gerne stryge hende på den - en gang imellem ;)

6 kommentarer:

Marianne sagde ...

Tænk de kan sove på den måde, de små kære katte :-)

Godt du havde en god bog at hygge dig med, når tv'et ikke havde noget interessant at vise :-)

Sifka sagde ...

Og jeg kedede mig så meget, at jeg nu ved, hvem der vandt American Idol! Hvor er I hyggelige, I to:)

God søndag.

Lene sagde ...

Sikke et herligt billede. Jeg nød vejret og ingen fjernsyn til mig :-)

Zette sagde ...

Det var dog vel nok et fantastisk billede. Lige til at smile over. Sovende, drømmende katte er skønne.

Anonym sagde ...

Sådan ligger også både Sofus og Miss Mis - det er så sjovt at se. Dejligt at høre, at du ikke behøver tv for at have det hyggeligt ;-)

Suzy Q sagde ...

Katte-koma, frembragt af ren nydelse. En særlig tilstand, der burde beskrives i ordbogen.