torsdag, juni 26, 2008

Udbytte


Den første tomat er høstet i drivhuset. En yndig lyserød pink ping pong tomat, fra planten købt i foråret på Fuglebjerggaard. Sifka fandt en forvildet potte trods forlydender om, at den var udsolgt.

Og det var godt, for den smager herligt og endte i en græsk salat, hvor bunden blev lagt med pluksalat, krølsalat og rucola fra plantefortænen. Det er herligt bare at gå ud og plukke.

Jeg har netop overstået tre lange aftenvagter og må atter konstaterer, at de bare slet ikke passer mig. Jeg har haft hovedpine alle tre dage og bakset med den helt forkerte døgnrytme.

Kattene kan heller ikke lide det. To nætter dukkede Pinga først op, da det var næsten morgen. I dag har jeg stort set ikke set hende, fordi hun er sur over den bratte overgang til mit arbejdsliv. Ellers plejer hun lige at checke ind en gang hver eller hver anden time.

Heldigvis er juli en voldsomt feriemåned blandt mine kolleger, så jeg skal udelukkende have morgenvagter, dem kan jeg meget bedre håndtere.

3 kommentarer:

Kagekonen sagde ...

Der er intet som den første... hvad enten det så drejer sig om tomater eller kærester ;-)

Mine frilandstomater har end ikke et strejf af rødt på kinderne endnu, men det bliver vel varmere igen...

Havehyrden sagde ...

hold da fest en ordenlig en. Rød og lækker. Mine står på terassen så der er flere uger før bambinoerne titer frem.

Anonym sagde ...

Det er barskt, at du både har aften- og morgenvagter, Andrea. Jeg har selv levet på den måde i masser af år, og det er ikke spor sjovt. Men nu er det snart juli og du bliver heldigvis fri for de ubehagelig vagter.
Og de stakkels misser, hvad må de dog ikke finde sig i ...