torsdag, marts 20, 2008

Kedel, kauni og køkkengreb


14.45 startede min og Sifkas udflugt til darkest Brønshøj, hvor vi stod på hovedet i flyttekasser i et skur efter garnkup.

Jeg hentede et bundt grønt og gult kauni effektgarn, selv om det er Sifka der er på et grønt trip i øjeblikket.

Så drog vi til Ikea, hvor Sifka har det med at tømme butikken for varer, men hun var sært tilbageholdende mens vi så på alt fra køkkengreb til børnelamper.

Jeg fandt derimod både en sjov badeværelseslampe, solcelledrevne lyspinde til min indkørsel og et sandt kup af en gammeldags blikkedel, som skal gøre tjeneste udendøre.

Først da vi kom til tæppeafdelingen tog Sifkas købegen over og hun har forhåbentlig hjemført de tæpper hun har drømt om, ellers skal vi jo afsted igen ;)

Men dagens clou var selvfølgelig Sifkas mad, som ikke blot er utroligt fotogent, men også smagfuldt, veltillavet og med den særlige hittepåsomhed, som er helt hendes egen: Lammedeller, rata-sifka og et genial madbrød bagt på te, mynte, citron og ølandshvede.

Et brød så fabelagtigt, at fruens kat, den ellers på fotos så resereverede natgudinde, ikke kunne dy sig og med en enkelt klo forsøgt at stjæle mit tredje stykke.

Hun fik ikke lov, men mest fordi den slags ikke er kattemad. Jeg mener jo principelt at initiativer fra dyr og mennesker bør belønnes, også de mere skæve af dem. I stedet fik hun ørenus og lovning på en kattevenlig pakke en dag fra Kasper og Pinga.

Besøget hos Sifka sluttede foran computeren med lidt snak om Bloggers skabeloner og måde at vise billeder på, sådan går det jo når blog-tosser render sammen!

3 kommentarer:

Unknown sagde ...

huh huh - hvor dejligt at høre om I to og Jeres hyggelige færden ;) Det er rart at venskaber kan opstå via den her skriblen i bloggen . . fantastisk rart!

paasken er skudt i gang - nu hænger han der snart snart - men først skal Judas forråde - og Peter fornægte ..

tsk . . sir jeg bare! :D

Marianne sagde ...

Det lyder voldsomt hyggeligt, når I to stikker hovederne sammen :-)
Det er dejlig læsning!

Lotte sagde ...

Nøøøii hvor har I hygget jer!
Man bliver helt glad :-)