fredag, november 02, 2007

Baglæns


Det gik faktisk rigtig udmærket med Kauni cardiganen denne eftermiddag, indtil jeg efterlod lillehjernen i en skotøjsæske og satte de forkert masker på en tråd.

Det afslørede sig ubønhørligt, da jeg nåede til at skulle lukke af og sy skuldersømmene sammen. Så var der ikke andet for end at hyle 6 gode centimeter strik med mønster og det hele op.

I modsætning til Madame er jeg ikke en lysvampyr, jeg er sådan nærmest et skumringsgespenst, så det eneste sted, jeg syntes, der var lys nok til at smide de store mængder masker tilbage på en pind, var i bryggerset. I en noget akavet stilling. Kattene lo.

Det gør de ikke, når naboens langbenede kulsorte ungkat æder al udemaden, som jo egentlig er tiltænkt bæstet. Jeg tror bæstet er smuttet, så indtil han materialiserer sig igen, er der lukket for udefodring. Nabodyret må spise hjemme.

Ellers har fridagen før en weekend på arbejde budt på en lille runttur i nabolaget i Jeep med nye ruder på udkig efter alt fra æg til en lille rød keramikhest. Den fandt jeg i gårdbutikken med de gode spegepølser.

Og så har jeg for første gang i måske 10 år sat et rugbrød i gang. Det skal blive helt sjovt, men jeg har aldrig været overbevist om, at det er besværet værd, for jeg synes, der er meget godt rugbrød at købe.

3 kommentarer:

Sifka sagde ...

Øv, hvor irriterende med baglæns strikning, men det sker jo desværre.

Jeg glæder mig til at høre om dit rugbrød. Jeg har hørt om spegepølserne fra Fuglebjerg, for jeg går ud fra, at det er, der du har været? Det kan kun bliver et godt stykke håndmad.

Dejligt at se du hygger dig med græskarlys og alt det andet.

Jer er endnu ikke så aktiv, og er egentlig overrasket over, at jeg er i stand til at smide en så lang kommentar:) God fredag aften.

Unknown sagde ...

jahh jeg os spændt på det rugbrød!

;0)

Marianne sagde ...

Hvordan gik/går der med rugbrødet??? Det gad jeg godt selv bage.