torsdag, januar 01, 2009

Travetur og march


Den er god nok, det er så koldt derude. På nytårsturen langs vandet var der flere små pøle af havvand med is på.

Og jeg kan oplyse, at det hul jeg slog i isen i den gule spand klokken 10.30 var lukket helt til klokken 13, så nu må jeg finde på noget andet.

Jeg var langt fra den eneste, der gik nytårstur på stranden, den var så overrandt som ellers kun om sommeren. Der var mange glade hunde, der løb sig fri af indspærring og fyrværkeriskræk.

I et forsøg på at gå nye veje ned gennem Liseleje, for jeg vild, så min tur blev noget længere end planlagt.

Det lykkedes dog at få hørt An der Schönen Blauen Donau og Radetzky-March fra Wien. Min far kunne en vrøvletekst til Radetzky, som han altid sang, den hørte jeg for mit indre øre ;)

Han ville have frydet sig over Daniel Barenboim på podiet - og grinet af hans anstrengelser med at få publikum til at klappe de rigtige steder.

Måske man skulle forsøge at vinde retten til et par billetter et år. Nytår i Wien er næppe, det værste der findes.

2 kommentarer:

Zette sagde ...

Hvor lyder det dog dejligt, husejer. Og vejret har været fantastisk. Jeg ville ønske, at jeg havde set det fra andet end dyner og lukkede øjenlåg - og toiletvinduer :-(

Dit 2009 blir godt med den begyndelse!

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.