tirsdag, april 15, 2008

Et ganske lille pingvinmaleri


Min lillefinger er stadig blå og smertende, men der skulle nu ikke så meget til at redde min søndag.

Min gæst forærede mig et ganske lille maleri af fire pingviner på en isflage. Billedet er end ikke så stort som låget på en tændstiksæske. Her ses det ophængt med en knappenål. Maleriet havde hun fundet på en rejse til Holland.

Og med det forsvandt dagens besvær. Aftensmåltidet blev perfekt - selv om stegetermometeret nægtede at samarbejde - og aftenen gik med snak og prøvesmagning af mit barskabs fortræffeligheder.

I går morges kørte vi til Hundested efter friskfangede fladfisk til frokost. Dem nød vi i selskab med min bonusMor, som ankom ved middagstide til en hyggedag og en overnatning.

Hun og jeg drog til vandet ud på eftermiddagen, da den første gæst var kørt tilbage til København. På det tidspunkt havde solen brændt sig gennem disen og vi iheede og åheede over den betagende udsigt over Kattegat fra Hyllingebjerg inden vi smed sko og sokker og soppede ved Liseleje.

Vandet var koldt, isnende faktisk, med vi var alligevel glade for at vi havde gjort det. Og så varmede gin og tonic foran brændeovnen dobbelt så godt.

Resten af stegen blev forvandlet til vitello tonnato som blev spist med lidt pasta med tomatsovs og tomatsalat.

Kattene har nydt at have liggende gæster to nætter i træk - gæster er nemlig meget nemmere at lokke til at åbne en dør eller linde et vindue, når man kigger indtrængende på dem end huskattejeren er.

5 kommentarer:

Unknown sagde ...

nøø for dælan da - det lyder hyggeligt! uhh friske fladfisk!! hvor lækkert altså! :D

Zette sagde ...

Det lyder som søde gæster - opmærksomme på dyr og mennesker - og nogle dejlige dage.

Sifka sagde ...

Orj, det har været hyggeligt.

Marianne sagde ...

Tænk det maleri er så lille. Fint er det.

Det lyder rigtig hyggeligt med dine gæster og noget skønt mad.

Anonym sagde ...

det er fint det lille maleri...tænk at kunne male så småt