onsdag, oktober 22, 2008

Lille-Amerika


Ringsted midt på Sjælland deler skæbne med mange amerikanske byer. Det er sådan et sted der på en gang ligger langt fra al ting og tæt på det meste. En by omgivet af motorveje, landeveje og ringveje. Derfor har den også et outlet center.

Altså sådan et sted, hvor firmaer sælger sidste sæsons varer eller dennes usælgelige.

Jeg ankom lige efter 10 og stedet var ganske øde. Ikke mere end et par kunder i et par af butikkerne. Og så en god kollega, som jeg også konstant rendte på i Houston, når jeg var ude at shoppe ;)

Nå men det eneste sted der fristede mig - og det overrasker mig lidt - var Le Creusets overskudslager. Jeg har faktisk aldrig haft dybe længsler efter støbejernsgryder i stærke farver, men jeg hjembragte faktisk to stentøjsting og en silikoneske.

Taginen glæder jeg mig til at lege med, selv om den ikke er ret stor og en dyb pieform er altid god at have til vinterens favoritter. Jeg kan godt lide pie med kød, for eksempel vildt pie eller en klassisk pie med kylling.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det var da et godt tip. Aldrig hørt om det center, men det giver da basis for en udflugt en dag. Tak for tippet.

Anonym sagde ...

det center ligner en uddød ørkenby/ en forladt cowboy ditto...og Ditte fik scoret et par fede bukser itl halv pris...jeg synes nu de var dyre nok...

Suzy Q sagde ...

Jeg har tagged dig :) det er frivilligt

Nille sagde ...

En tajine kan frembringe fantastiske ting - den bliver du glad for... men de er lidt pebrede i prisen normalt, dem fra Le Creuset. Til gengæld er jeg ræd, hver gang jeg putter min usle model fra det arabiske marked på gaskomfuret - en dag sprænger den simpelthen med kyllinger og citroner, der flyver til alle sider!

Betina sagde ...

Nå, men det er da godt at høre, at der i det mindste har været en kunde i Outlet'en. Det sku' være så godt, men ....

Ej, jeg håber virkelig, at de får udlejet de sidste butikker, så der kan komme noget liv på det butikstorv. Jeg har kun været der et par gange, uden at købe noget, og dét selv om jeg kun bor 1½ km derfra.
Men mon ikke jeg kan finde et par julegaver der?

Andrea sagde ...

Tror bestemt - Betina - at det vil løfte stedet, hvis alt bliver udlejet. Og du kunne jo være i nedgangstider, at centeret kunne få en chance.

Jeg synes nu som Anne, at det var lidt uddødt uhyggeligt, men bestemt en udflugt værd Deborah.

Du er da modig Nille, at risikere eksploderende kylling og citron ;)