lørdag, december 02, 2006

Love


Det er med espressomaskiner som med elskov - den første gang er ikke perfekt, men alligevel overvældende.

I tirsdags købte jeg en Vibiemme Domobar semiautomatisk espressomaskine i det københavnske kaffemekka Risteriet.

Jeg forsøgte mig med en 3-4 kopper latte, men det blev aldrig godt og efter 45 minutter døde maskinen for mig.

Jeg fik straks indre billeder af min maskines rejse til Italien og de 3 måneder jeg sikkert skulle benytte min Pavoni i stedet.

Her til morgen kørte jeg tilbage til Risteriet med apparatet. En flink mand viste mig, at den automatik der sikre maskinen mod at koge tør var sat for følsomt, der havde simpelthen ikke været nok vand i maskinen. Samtidig justerede han dens tryk

Vel hjemkommet forsøgte jeg mig igen. Tredje gang var lykkens gang og det lykkedes mig at brygge en velsmagende kop café latte. Ikke genialt smagende, men dejlig.

Og jeg fik samme sug i maven som ved det første kys, som lover så meget for det næste.

0 kommentarer: