søndag, juli 26, 2009

Rødt chok


Min blog er så uddød som en forstad til Tjernobyl og det beklager jeg.

Årsagen er uforklarlig, udover at sommerarbejde altid slider voldsomt på mig.

Måske er nogle arbejdspladser gode til at tilpasse forventningerne til bemandingen, men min er ikke.

Vi er under en tredjedel af det sædvanlige hold, men forventes stort set at præstere det samme som et helt hold. Underligt nok falder vi for det år efter år og arbejder så sommersandalerne knirker.

Så er der ikke mange lyse indfald tilbage til resten af ens døgn:

Kun sådan noget som ”What??? McDonalds sælger har nogle nye colaglas i år!" og ”Gus Danmark har fået en prins Allan.”

Men forleden kunne jeg på to minutter fylde et lille trug med røde ting fra haven – kartofler, rabarber og ribs og det betog mig nok til at hente kamera og knips mangfoldigheden. (Og til at stege en kylling, lave en kompot og spise med de saltkogte, røde guldklumper)

Og så er jeg måske på rette vej – for der er jo stadig ting at fortælle:

Om dyrene – Wotan dukkede op i går efter mange dages fravær – lille sort killing ryger vist på kattehjem, naboen har efterlyst dens ejere overalt og ikke fået svar og så er det nok bedst for ham, mens han stadig har tillid til mennesker og mens han stadig er beskytte af sin killing uskyldssky som afholder voksne katte fra at tæske ham.

Og jeg har vist også en mening om den seneste Harry Potter film, som gjorde mig stum og bevæget, men det var der ikke plads til i Bio Hillerød, hvor folk frejdigt sms'er under filmene og andre medbringer børn så små, at de skal have læst underteksterne op – himmelhøjt.

Nå – jeg er vist i gang igen.

9 kommentarer:

Sifka sagde ...

Røde kartofler er guld!

Anonym sagde ...

Hej...igen...dejligt at høre fra dig... :-)

Marianne sagde ...

Selv om her er stille, holder jeg øje. Dejligt lige at høre fra dig.
Hos mig er der vist også sommerstille.

Dejligt med rødt.

Regitze sagde ...

hej igen!
bjørneknus :)

Lavendel sagde ...

Hejsa - hedder kartoflerne Raja, dem har jeg nemlig nogle rækker af.

Kagekonen sagde ...

hvor er det skønt at høre livstegn. Og dine røde havefund ser skønne ud ;)

Lotte sagde ...

Dejligt med et lille livstegn! Også hos mig er der mere stille end der plejer at være - men hver ting til sin tid og lige nu er der andre ting, som prioriteres højere :-)

Andrea sagde ...

Tak for allerede jeres søde hilsner, skøn måde at vende tilbage på.

@ Lavendel - kartoflerne er Rosara.

Som der står, er de modtagelig for skurv og det har nogle af mine også, men de smager pragfuldt alligevel.

Til næste år skal jeg endelig leve mine blå kartoffeldrømme ud.

Så køber jeg nemlig sådan et sortiment her.

Deborah sagde ...

Ja Gudskelov for det ;-) Det med folks ubehøvlede opførsel i bio, er med til at jeg faktisk hellere venter med at se dem, til jeg kan se dem i fred herhjemme, hvilket jo er synd, men sådan er det blevet.