mandag, oktober 04, 2010

Vi elsker Petrea


Nu har jeg været iPad-ejer i en smule mere end en måned. Så nu er det på tide, at kaste sig ud i en skamløs rosefest af det lille apparat, som lyder navnet Petrea.

Pinga har rakt en pote i vejret, for først at komme til orde. Hun nyder, at hun nu kan ligge på skødet en hel aften, fordi MacBook'en kun er nødvendig til længere skrive-arbejder - som denne.

Jeg nyder maskinens lækkerhedsfaktor og alle de coole små programmer, der hurtigt og nemt kan hentes til den. (Som ColorSplash, der har hjulpet med fotoet til dette indlæg.)

Desuden er det værd at bemærke, at iPad'en, som iPhone'en, er ufattelig nem at bruge for en masse mennesker der ikke har nogen computer-selvtillid og ofte opgiver at få blot noget tåleligt ud af en pc.

Ipad'en er indbegrebet af en computer for mig - nem at bruge, nem at tilpasse, nem at flytte rundt på og nem at begejstres over.

I sandhed et godt køb - at turen til Hamburg, derudover var værd at skrive hjem om, gør da kun det hele endnu sjovere.

4 kommentarer:

Sifka sagde ...

Pralhals! Underligt at du ikke også lige skulle fortælle, at du tæver mig på bedjævlen med det lille vidunder;)

Arj, pjat! Jeg glæder mig til at se Petrea live en dag:)

Andrea sagde ...

Måske bare en lille smule pral - det med bedjævle håbede jeg først du opdagede i morgen lidt i 19....

Marianne sagde ...

Hvor er det lækker læsning.
Kan godt forstå, du er glad for jeres fine nye medlem af familien ;0)

Therese sagde ...

Jeg kan kun være enig. Vi er også mægtigt glade for vores iPad, og Kjærsten har sat den op til at man fx. når man er på landet hos moderen, kan gå på iPad og se film/serier som ligger på harddisken hjemme i Kbh. Ret smart.

Den bliver brugt de morgener vi ikke har hentet avisen, og med en lille fancy app (som jeg ikk kan huske navnet på), blir' alle ens RSS-feeds, sat op i en gammeldaws udseende avis.

Tillykke med Petrea. Må I ha mange gode måneder sammen :-)