torsdag, marts 06, 2008

Køkkendrømme


Sjovt så hurtigt mit arbejde er forsvundet ud af mit hoved, og det i stedet er blevet invaderet af drømme om at få skik på mit ikke ret store køkken.

Først og fremmest vil jeg gerne have et gaskomfur - koblet til gasflaske, som kan stå udenfor - glaskeramisk bliver aldrig mig.

Dernæst er jeg træt af de kedelige bøgelaminat skabslåger og den mørke bordplade. Jeg drømmer om noget lyst, som ovenfor.

Men jeg tror ikke, det er pengene værd, at ringe efter et køkkenfirma og bede dem rive køkkenet ned og sætte et nyt op. Det kan kun indrettes som det er, og derfor vil det give mere mening, at skifte låger og fronter og så få lagt en ny bordplade med ny vask og armatur.

Efter at jeg så Spise med Price i går - og de flotte kakler, som anes bag værterne på billedet på forsiden - så fik jeg også lyst til noget i den stil. Og helt ærligt, det meste af det, må jeg da selv kunne klare;)

Så mon ikke dagen skal gå med at køre på opdagelsesture til forskellige køkkenforretninger?

6 kommentarer:

Lotte sagde ...

Hvis nogen kan, så er det da dig!
Længe leve moslergenet :-)

Min gamle bofælle og jeg renoverede med kun ganske lidt hjælp udefra vores køkken i Århus. Ny bordplade med nedsænkede kogeplader, indbygget ovn og nyt gulv. Ikke bare laminatet ovenpå, for da det gamle røg af fandt vi råd nedenunder og skiftede hele gulvet!
Man kan, hvad man vil. Basta!

Anonym sagde ...

god tur rundt i køkkenland...vi er jo i gang med den store renovering her, men vil selv stå for køkkenet ( om laaaaang tid), for standardløsninger passer heller ikke her....så god arbejdslyst ønskes du :-)

Marianne sagde ...

Du kan! Tænk på dit sidste projekt bryggers. Det gik jo rigtig godt!

Det bliver spændende at se, om du har kunne finde gode ideer i køkkenlandet :-)

Unknown sagde ...

Du er en rigtig handywoman, så det kan du godt selv! Dit køkken bliver også mere personligt.

Kagekonen sagde ...

selvfølgelig kan du... Vi kigger også efter nyt køkken og vil også selv. Jeg hælder også meget til gas på udendørs flaske eller alternativt induktion... så har jeg jo også en god undskyldning for at skifte de gryder, potter og pander der ikke kan koge på induktion...

Unknown sagde ...

der er ikke noget så fedt som køkkendrømme ;) mulighederne er jo endeløse ..

du må i tænktebox ! . .