torsdag, juli 05, 2007

Stir crazy i blogland


Har tidligere overvejet at døbe min blog om til blogiatet fordi jeg greb mig selv i at bage kardemommeboller, hækle bølgetæppe, drikke kusmi-te, spise frikadeller med jordbærsyltetøj og ikke kunne få øje på mit eget bidrag.

I dag har det været helt galt, når nu man ikke kommer uden for en dør, så er det jo kun et sted at søge sin inspiration: Blogland.

Startede dagen med aloo gobi med spejlæg, fortsatte med makrelsalat til frokost, indtog en romkugle til eftermiddagskaffen og nu har jeg kartoffelpizza i ovnen.

Jeg bilder mig aelvfølgelig ind, at jeg alene sampler - altså lader mig inspirere og selv komponerer videre.

Men mit eneste unikke forslag til at overleve dag 1 af syndfloden er champagne.

Der lå en flaske i mit køleskab og lokkede.

For jeg har det som Madame Lily Bollinger:

"Jeg drikker Champagne Bollinger, når jeg er lykkelig. Og jeg drikker den også, når jeg er ked af det. Nogle gange drikker jeg den, når jeg er alene; og når jeg er sammen med andre, betragter jeg den som helt nødvendig. Jeg nipper til den, når jeg ikke er sulten, og drikker den, når jeg er. Ellers rører jeg den aldrig - undtagen når jeg er tørstig."

Når ret skal være ret, så er der dog ikke tale om en Bollinger, som er en af de store, men en mere ydmyg Chaudron & Fils.

6 kommentarer:

Marianne sagde ...

:-) Den vil jeg nu gerne kopier, den med champagnen. Det drikker jeg alt for sjældent

Anonym sagde ...

Oh en kvinde efter mit hoved ;-) Champagne drak jeg hver dag, hvis jeg troede lever og pengepung holdt til det! ;-)

Du er ikke den eneste, der kopiere og lader sig inspirere - jeg lavde tørrede tomater også inspiereret fra samme sted som makrelmadderne :D

Anonym sagde ...

Den er først helt gal når du begynder at kalde dine katte "yngste og ældste"
Og alle dine indlæg starter med: "Her på matriklen".
;)

Andrea sagde ...

Glad for at jeg ikke er den eneste kopist - dagens målsætning er originalitet.

Marianne sagde ...

Jeg er blevet tagget, vil du være med?

http://mariannesmening.blogspot.com/2007/07/8.html

Sifka sagde ...

Champagne - god ide. Blogiatet er en fed titel, selvom det er altså ikke det jeg ser som dit kendetegn, nej du er da sjov og leverer god underholdning med bid, vid og humor.