fredag, august 17, 2007

Soundtracket til mit liv


Ok, jeg indrømmer det: Da lyset gik, så jeg ikke mere kunne hækle til min lydbog, kom jeg til at kede mig lidt.

Men når kedsomheden er størst, er nettet nærmest, og så jeg fandt en liste:

Lav dit livs soundtrack


Alt hvad opgaven krævede, var et smut ind iTunes og så at sætte min musik til at spille i tilfældig rækkefølge. Ved hver overskrift skulle jeg klikke et nyt nummer frem. Det kom der følgende liste ud af:

Opening Credits:
Ain't no cure for love - Aaron Neville
Waking Up:
Hvem si'r at jeg er færdig med dig? - Anne Dorte Michelsen
First Day At School:
Mozart: Piano Concerto Nr. 25 in C, K. 503: III. Allegretto dirigeret af Daniel Barenboim
Falling In Love:
Mozar: Piano Concertp Nr. 22 in E flat, K482: Allegro - Andantino cantabie - Allegro dirigeret af Daniel Barenboim
Fight Song:
Rollercoaster - Everything but The Girl
Breaking Up:
Anchorage - Michelle Shocked
Prom:
Gånglek från Älvdaken - Jan Johansson
Life:
Cry! Cry! Cry! - Johnny Cash
Mental Breakdown:
Don't Miss you at all - Norah Jones
Driving:
An Englishman in New York - Sting
Flashback:
Händel: He Shall Purify - Kathleen Battle and The Toronto Symphony Orchestra
Getting back together:
Loving you is a Dirty Job But Somebody's gotta do it - Bonnie Tyler
Wedding:
Who by Fire - Leonard Cohen
Birth of Child:
Stille Morgen - Allan Olsen
Händel: Final Battle:
And With His Stripes We Are Healed - Andrew Davis and The Toronto Symphony Orchestra
Death Scene:
Corcovado - Everything but The Girl
Funeral Song:
Harrison Ford - Souvenirs
End Credits:
Stop - Diverse kunstnere

Tankevækkende og ganske morsom liste. Især er jeg forbløffet over, at jeg skal begraves til et nummer af Souvenirs - gruppen med hittet: Jeg hader Susanne.
Jeg aner ikke, hvorfor jeg overhovedet har deres musik i mit bibliotek, men sjovt er det.

Resten passer sgu efter omstændighederne godt not til, at jeg kunne blive helt overtroisk ;)

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hej Husejer
Sjov liste.. Lavede du selv overskrifterne eller *fandt* du den på iTunes?
At blive begravet med "Harrison Ford" er vel ikke det værste ;-)

Dejlig blog du har - kan godt li dine jagttrofæer!
KH Planetbestyrer Siffe

Andrea sagde ...

Hej Siffe - velkommen til.

Selve listen fandt jeg et sted i cyberspace og fjernede så vedkommendes musiknumre, så jeg var klar til at skrive mine egne ind.