lørdag, maj 26, 2007

Strik en rigsdagsbygning



Tilbragte en dejlig dag med visit fra min bonusMor. Hun ankom allerede klokken 10.30 og vi havde vendt muligheden af en tur i vandet, men vejret var for usselt og ustadigt til at vove det.

I stedet startede vi med kaffe, friskbagt brød med ost og Newyorkerbyhearts syltetøjssmåkager. De smager himmelsk, men mine flød ud og ligner mest overkørt mus.

Derefter tog vi en havevandring – det tager cirka 2 minutter – men jeg opdagede både embryoniske tomater og agurker på mine planter i drivhuset, frugtstande på min vin og fik ros for kartoflerne. Det er nemlig kun lykkedes Kasper at grave et par stykker op, men de står ikke mere i de snorlige rækker de blev sat.

Så fik vi ellers ild i brændeovnen og hun havde strikketøj med, så kunne jeg lige så godt få hæklet en række på mit slumretæppe det hyggede vi os med indtil det blev frokosttid.

Menuen stod på røget laks med røræg og asparges, frikadeller og japansk kartoffelsalat og ost. Jeg fik ros for frikadellerne – de var faktisk også ret gode.

Nu bor jeg lige ved siden af en forretning, som indvendigt er tapetseret med hakket kød, men Irma i Helsinge havde sgu da ikke noget hakket flæskekød fredag før Pinse.

Altså måtte jeg hakke selv, af nogle fine økologisk nakkekoteletter og det gav lige dellerne en smule mere punch end forleden.

Vejret var stadig hverken til strand eller udeliv, så der blev hæklet/stikket videre og kigget på mærkelige håndarbejdsprojekter på nettet. Som den strikkede Ferrari, en stikket skala-model af den tyske rigsdagsbygning, strikket sushi og en strikket kanin gennemboret af en gulerod.

Bonusmor kørte hjem af ved 17-tiden og så har kattene og jeg ellers bare stenet og lavet ingenting.

En tallerkenfuld frikadelle og kartoffelsalat sandwichs er det dog blevet til. Mums.

0 kommentarer: