mandag, maj 28, 2007

Plantesække og pandekager


BonusMor informerede mig under havevandringen forleden om, at mine tomater, agurk og chilier ikke ville kunne klare sig ret længe i de små potter i drivhuset.

Så måtte jeg i gang med at finde ud af, hvad jeg så skulle gøre. Valget er faldet på to kapillærkasser og plantesække.

Meget sjovt system at sysle med og for en doven hund med hang til overspringshandlinger er det godt at vide, at der er et vist mål af uafhængighed fra slavisk daglig vanding.

Men hold da op, hvor den slags sætter sindene i kog.

Jeg har nu to kasser med tre planter og en lille ensom chili i overskud som blev snydt, den må klares sig i sin potte til jeg får fat i en større og vil sikkert som en efternøler blive møgforkælet.

Jeg forsøgte ikke at gå en alt for stor runde på planteskolen, men faldt alligevel over en løvstikke, som også venter i drivhuset på sin videre fremtid.

Måske er løvstikke min absolut favorit krydderurt, som skorzonerrødder er min absoluttet favorit grøntsag.

Og så blev kartoflerne hyppet.

Mens jeg syslede i drivhuset – vejret er gråt, man faktisk meget dejligt – blev jeg overmandet af en trang til pandekager. Jeg manglede dog smør og måtte derfor gå de 167 meter til butikken, som jeg var for lad til i går.

Det blev nu til nogle stykker mere for et eller andet fik mig til halvvejs – som også er halvvejs til en stor grim gennemkørende vej at vende mig – og der gik Kasper og Pinga trofast som to hvalpe.

Så måtte jeg jo vende om og Pinga fulgte i første omgang hele vejen med ind til madskålen, hvor hun så fik en lille belønning. Men Kasper var ikke fulgte med, så ham måtte jeg ud efter igen og traf ham ved tværvejen, hvor han lige så fornøjet sad og kiggede på mig, som om det var den bedste leg vi har leget længe.

Til sidst fulgte han også med og så kunne jeg få hentet smørret.

Måske er der en lille spejder gemt i mig, der var da ingen tvivl om at de skulle laves på udeblusset, pandekagerne. De blev rigtigt gode og nydt med lidt stærk kaffe fra espressokogeren som også godt kan lide gasblus.

Ikke så værst en dag og jeg skal kun arbejde tirsdag og onsdag før jeg har to fridage igen, så det bliver en let uge.


1 kommentarer:

Sifka sagde ...

Det har du da ret i. Det er da uroligt, hvad folk kan hidse sig op over :)

Pandekager, uhm! Ha' en god aften.