søndag, maj 13, 2007

Med bål og bram



Tjuhej for en weekend, jeg ved ikke hvem der er mest udmattede, mig eller kattene.

Pelsdyrene har dog i det mindst tilbragt dagen i går med at sove og længes efter udelivet, de var nemlig på det forsmædeligste låst inde, mens jeg var i Lundby på visit.

I dag har de så for første gang truffet mine turbo-nevøer og ikke haft et øjebliks hvile i en fem-seks timer.

Det har nu alligevel været en rigtig hyggelig weekend, for mennesket i familie i hvert fald.

Jeg fik en rigtig fin middag i den sydsjællandske: Foie Gras, toast med ristet gedeost, stegte kammuslinger på salat, gode oste med pære og syltede valnødder og rabarber trifli. Dertil gode vine fra fin Muscadet til fyldig Shiraz.

Til morgen blev jeg vækket af et par bedårende småpiger – som allerede fra ved 7-tiden gerne ville hoppe rundt i gæsteværelset og have slået knuder på perlekæder og sat hår.

Deres far lavede æg og spejlæg til os og så morede vi os en times tid med at løbe, cykle og løbehjule omkring laden.

Men faktisk gjorde formiddagens vejr i Lundby intet væsen af sig og det var ganske overraskende, at det blev mere og mere klart og mere og mere lunt som jeg kørte nord på.

Da min bror og hans familie ankom klokken 15 var det sol og varmt og efter kaffe og lidt mundgodt drog vi ned i lejet, hvor nevøen fik et par moderne sommersko og jeg fik tre fine spande og der også blev tid til lidt is og en lang tur på stranden, hvor jeg og den anden nevø soppede og samlede sten.

Han er en geolog in spe og ved, at jeg samler skaller til mine hjørner og trug.

Dagen sluttede med mad stegt over mit bålfad og lidt godt øl.

Og om lidt tror jeg, at kattene går om kuld i sofaen og jeg skal dovne lidt til en film.

0 kommentarer: