tirsdag, maj 29, 2007

I regn og torden


Jeg kørte hjemmefra før solen stod op i morges i tørvejr og forbløffende varme, tidspunktet taget i betragtning. Det varede kun 20 kilometer, så åbnede skyerne sig og lyn flænsede himlen.

Fantastisk skue, når man sidder trygt i sin bil og der er så få med-trafikanter, at de pludseligt opståede vandpytter på størrelse med Arresø ikke er et problem.

Just som jeg ankom til min arbejdsplads, løjede det af, så jeg kom inden hus uden at kunne vrides. Og derefter har jeg bare knoklet, lige til jeg kunne køre hjem 10 timer senere i kvælende varme.

Hvor jeg nød at køre det sidste stykke hjem ad smalle biveje for nedrullede vinduerne.

Ro og fred - som kattene også havde gang i. Jeg nåede både at komme inden for og snuppe et kamera og overliste Kasper i decideret afslappet positur, før han udførte et sandt bardutspring.

Jeg antog af begejstring for at se mig, muligvis blot ved udsigten til en fuld madskål og en løbetur i det fri.

0 kommentarer: