lørdag, juni 14, 2008

Kiksepigen og moslerpingvinen i Tivoli


Sikke et blogtræf. Det var en gave atter at møde Donald, Kagekonen, Madame, Mandagspigen, Mariannes Mening, Reiter, Sifka og Uffe igen.

Søcafeen var en fin ramme og der blev drukket øl, vand og vin, guffet smørrebrød og leget stole og bænkeleg. Marianne var konstant i fare for at blive skubbet i søen ;)

Træffet sluttede på det hyggelige, mere end 10o år gamle Vaffelbageriet, med kager, kaffe, te og standhaftighed.

Men det dejlige samvær var langtfra træffets eneste gave, jeg blev sendt hjem med yderligere to fantastiske af slagsen. En magnetisk Sorte Marie påklædningsdukke, som Sifka har lusket min forkærlighed for ud af mig, ved at kommentere mine to Store Marie dåser.

Lotten havde modeleret en Moslerpingvin til mig - et kært dyr, som nu bliver min signatur i cyberspace. Den er i øvrigt i familie med Sifkas Talismås bagt i den samme ovn.

Så trods en ondsindet golfvabel på min venstre pegefinger, erhvervet i Nivå Golfklub, hvor mine kolleger og jeg mødtes til sommersammenkomst i går morges, endte dagen altså fantastisk.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det var en fantastisk hyggelig dag, Andrea - tak til dig og Sifka for at planlægge et blogtræf igen. Ja, Lottes evner som kunstner er formidable! Mon ikke hun kunne lave en biks med pingviner og talismåser?
Jeg glæder mig til, vi mødes igen til næste blogtræf :-)

Unknown sagde ...

Weee - for en fantstisk Sort marie!! så fin . . :0)

hvor fedt, at I havde en hygglig dag - og næste gang er jeg tihvertifalde med - uden dobbeltbooking. det helt sikkert!! :D

Anonym sagde ...

også jeg glæder mig til næste gang med måger, pingviner, bloggere og andet godtfolk...det var en superdag trods kolde fødder, der nu er varmet op igen :-)
og godt pedrsn ingen dobbeltbookninger næste gang :-)

Lene sagde ...

den er så sød, den lille pingvin, og mariekiks, uhm jeg røg lige tilbage i sofaen hjemme hos mine forældre med en stabel lagt sammen med smør :-)

Marianne sagde ...

Jeg håber det går bedre med 'arbejdsskaden', vablen ;-)

Jeg er nu godt tilfreds med, at I holdt mig oppe på landjorden og ikke kastede mig i vandet :-D

Tak for en virkelig hyggelig dag!

Zette sagde ...

Orv, det lyder hyggeligt - og jeg gad ret godt at have været med. Men Rædsomme Paris kaldte, så desværre.... Godt I havde en skøn aften.