søndag, december 02, 2007

Kasper og kurven


En ny kurv er kommet til huse. Den er blevet indkøbt til garn, så det ikke mere nødvendigvis behøver at hænge fat i fletværket på indersiden, som det gør i den nuværende, men Kasper er flyttet ind.

Forleden fandt jeg ham i brændkurven, efter at have ledt hele huset rundt efter ham. Sjovt, han har aldrig før vist den slags interesser. Kan være det er noget vinterkat noget - som at gå en smule i hi.

Og så har jeg kastet mig over at strikke nogle vanter med mønster. Tror de måske skal være en julegave til en veninde, som altid giver mig noget hjemmelavet. Garnet er Drops Alpaca, som ikke virker helt optimalt til projektet, men det er ganske udfordrende, at alle pinde skal strikkes på en ny måde.

Jeg må sige, at jeg er imponeret og benovet over, hvad man kan finde af gratis opskrifter på nettet. Jeg er blevet lukket ind i Ravelry, hvor folks fantastiske billeder af deres projekter, nemt leder mig på vej.

Ved allerede nu, hvad jeg skal strikke næste gang ;)

3 kommentarer:

Marianne sagde ...

Hvor er de flotte, der du allerede har fået lavet. Farverne er jeg vilde med.

Det ser sødt ud med Kasper i kurven :-)

God søndag

Rimkogeren sagde ...

Jeg faldt for missekatten i kurven.
Her er en redegørelse for, hvilke overvejelser han gjorde sig i forbindelse med kurveovertagelsen.

Kasper så kurven
og misfornøjet viste han sig
som en sand miskender.
Misfornøjet fik han den mistanke,
at det var hans misopfattelse,
at kurven burde være en misbruger.
Fuld af mistillid
og uden den mindste mislyd
indtog han kurven efter en mistanke eller to,
nu mistrives han rigtigt
og regner med din misforståelse!

Andrea sagde ...

@ Marianne - de bliver flotte, men det er ikke det rigtige garn.

@ Rimkogeren - af hjertet tak for et fint rim, jeg har læst det op for Kasper-kat og han har misset med øjnene og set misfornøjet ud.