lørdag, juni 23, 2007

Imbiss


Jeg elsker ild – og ville ønske jeg skulle tilbringe denne aften i gode venners lag ved et stort bål på en strand med en flaske et eller andet styrkende som akkompagnement, for længe efter midnat at trille hjem gennem plantagens mørk, som jo blot antydningsvist er natsort på denne tid af året.

Men eftersom mit vækkeur vil mig noget klokken 4:20 i morgen tidlig, skulle jeg meget gerne sove, når bålet på stranden tændes.

Ærgerligt, for sankthans er en skøn aften, med en lille undertone af noget let melankolskt og vemodigt fordi lysbuen er toppet.

Nå, men jeg fik hellere ikke lige købt ind. Fandt dog et par frankfurtere i køleskabet og kreerede så en tallerken moderne imbiss: Pølser godt dynget til med hurtigrørt karryketchup og et lille bjerg japansk kartoffelsalat af nye kartofler, gulerødder, agurk og et bedaget rødløg.

Meget mættende og tilfredsstillende. Kunne godt have haft glæde af en kold hefe weissbier, men ikke når jeg skal tidligt op.

1 kommentarer:

Marianne sagde ...

Jeg har fåer rigligt af både mad og drikke. Nu er jeg hjemme igen. Sikke tidligt du skal op! Og så på en Søndag.
Rigtig god Sct. Hans, selvom det ikke bliver med venner og bål