fredag, april 13, 2007

God dag


Kan gerne være, at det er fredag den 13. og at det var lidt noget bras, at jeg manglede matchende skruer og rawl plugs, da jeg forsøgte at sætte nye hylder op I grovkøkkenet, men det er sgu en okay dag.

Min lille hunkat hoppede for første gang op på mit skød og krævede kæl og opmærksomhed, da jeg endelig var færdig med alt det praktiske.

Det gik op for mig, at det hun ønsker, er ørenus og at ligge stille uden at blive rørt ved alt for meget efterfølgende.

Sådan sad/lå vi i 15 minutter og det var storartet. Hun er en fantastisk lille skabning og det er hendes bamsede bror også.

I dag har været en praktisk dag og en turboshoppedag. Jeg har fået købt og samlet en fin hvid havebænk, som får mit hus til at ligne en scene fra en Astrid Lindgren historie.

Jeg har fået købt et stort spejl til entreen.

Jeg har fået købt lidt nips og sager og så de tidligere nævnte hylder, som kommer op i morgen så såre den lokale trælast åbner, så jeg kan få købt det nødvendige.

Men dagens kup var den fantastiske lampe Goggle – den hænger nu fint i min stue over min Eames gyngestol.

Den møder mig med en ny farve afhængig af vinklen den bliver betragtet under. Så den er turkis, når jeg kommer ind i stuen, lilla for kattene i sofaen og orange for mig i min stol. Derimellem er både grøn og gul.

Og så har jeg nippet nogle små fine blomster, som vokser i min plæne eller hvad man nu skal kalde den, der er også et par små blå og nogle endnu kraftigere lilla.

Det er meget fint og det har ingen hast at erstatte den stjålne græsslåmaskine, for der er de facto ikke meget andet end blomster at slå og det ville da være synd.


0 kommentarer: