torsdag, december 25, 2008

Men skøn var julemorgen


Jeg er rigtig glad for julenat, selv om jeg ikke er et egentligt natmenneske, og julemorgen, som jeg ofte nyder tidligt, men i dag først traf, da det var blevet lyst og fint.

Der er sådan en skøn ro over verden og livet - alt det stressede er bag os. (jeg ved godt, at nogen steder stresses der straks med julefrokost, men det mærkes ikke så tydeligt.)

Tak for jeres søde hilsner i går - det var såmænd ikke noget at snakke om at være på arbejde.

Bortset fra sulten ;) For - havde jeg nær sagt - selvfølgelig var der ingen julemad til os to medarbejdere, der holdt skansen i vores del af det store hus mutters alene efter 19.10.

Tilsyneladende forventede man, at vi sådan kunne skrabe rester sammen af den treretters frokost, der var blevet serveret ved 13-tiden, men jeg spiser altså ikke mad, der har stået fremme og er blevet rodet i og hostet på i seks timer.

Helt uforberedte var hverken jeg eller kollegaen - så min julemiddag var to frikadeller og et par klapsammen rugbrødsmadder, han havde lidt salat med. Det grinede vi pænt af, mens vi komponerede bitre fantasibreve til ledelsen.

Derfor serverede jeg stor morgenmad for mig selv, da jeg skulle hygge med træet og min gave fra veninden, der netop har været i Sudan.

3 kommentarer:

Lene sagde ...

Det er da for dårligt af din ledelse, jeg synes ikke I skal nøjes med fantasihilsener.

Men din morgenmad ser lækker ud :-)

Sifka sagde ...

Aj, det skulle jeg da bare ha' vidst, så havde jeg da sendt nissen over med både dit og dat;)

Julemorgen er bare det fedeste:)

Madame sagde ...

Det var godt, du ikke spiste resterne, der havde stået fremme i så mange timer. Så hellere gode nogle frikadeller.

Ja, der er noget helt særligt over juledag :-)