fredag, december 12, 2008

Julekup


For et par år siden var jeg en rigtig rejsetosse, var konstant på farten og levede for mine ture om nu de gik til Berlin, London, New York eller Ribe.

Sådan er det ikke mere. Faktisk har jeg ikke været længere borte end nord for Helsingborg, siden jeg kom hjem fra Houston i marts.

Men i morgen går turen til Rostock. På julekup med Scandlines – færgerestaurant, skrattende højtalere, pseudo tax-free shopping og den blå Jeep på hængedækket.

Det bliver herligt. Billetten er printet, passet er hentet op af sin skuffe og huset støvsuget for euro.

Særligt herligt er det, fordi Sifka tager med – og hun er vist også en landgang eller to bagud med sine udflugter til udlandet.

Jeg glæder mig til at opdage Rostock – der kører sporvogne rundt i byen og sådan nogle elsker jeg – og ikke mindst julemarkedet.

Jeg drømmer om grimme og smukke ting bunket sammen i små boder, mixet ind mellem øltelte og currywurst duftende damer.

Man kan nå meget på en 7-8 timer og det skal ikke gå hurtigere end Sifkas knæ kan klare det.

5 kommentarer:

Marianne sagde ...

Rigtig god juletur.
I kommer til at hygge jer så meget :0)

Lene sagde ...

Juletur er noget der dur ;-) så passer jeg lige på københavn imens ;-)

Nille sagde ...

Hav en dejlig juletur - der er da basis for lidt shopping med de to orange sedler, jeg kan skimte hjørnet af ;-)

Jeg har aldrig været i Rostock tror jeg - men glæder mig til billeder af det hele!

Anonym sagde ...

Nyd nu det tyske juleri. Ved juletid ville jeg ønske at jeg boede i Tyskland. Jeg har et eller andet med deres julepynt.

Kagekonen sagde ...

Rigtig god tur, jeg er sikker på det bliver en fest, og glæder mig til reportagen fra jeres eventyr i det tyske.