søndag, maj 04, 2008

Maj måneds katte*


Jeg havde helt glemt, at jeg havde købt en roterende kat til mit underlige, bare træ. Nu er den oppe og spinder i vinden. Jeg er vild med vindbøjtler.

Denne overgangstid – mellem vinter og vår - kan volde mig besvær.

Jeg har svært ved at omstille mig hastigt til ekstra lys og gang i al ting, og kan finde på at forfalde til den mørke tids mere indadvendte sysler, mens resten af Danmark fyrer op for og i haveredskaberne, bikinierne og grillerne.

I år er det gået meget hurtigere end fx sidste år.

I dag nulrede jeg lige så stille rundt og fik udrettet en masse og har vist været uden for i en 7-8 timer inklusive lidt sidden i solen med en bog.

Det har været godt. Det eneste jeg ikke har fået gjort, er at så kulørte italienske bønner i drivhuset. Den der plantepyramide sluger godt nok en masse jord og jeg må på planteskole i morgen.

*Maj måneds katte
er bløde og glatte,
med knurhår af silke
og øjne som rav.
Maj måneds katte
kan spinde og pjatte,
og når de får killinger
siger de mjav.
Halfdan Rasmussen, Halfdans ABC

2 kommentarer:

Sifka sagde ...

Maj måneds katte... hmm, talepædagog:)

Zette sagde ...

Kan gå li din vindbøjtelkat. GAd godt have sådan noget i min have. Måske kan skulle foretage indkøb uden om ham jeg er gift med? Vil gerne eje noget træ, der larmer mod hinanden i vinden...