søndag, juni 28, 2009

Privat strand


Det er næsten for meget af det gode, at der 7 minutter på cykel fra min lille rød hytte ligger en kilometerlang og ganske øde badestrand af fineste kvalitet.

Klokken 17 var vi under 20 mennesker så langt øjet rakte. Luften var lun, vinden sval og vandet fantastisk.

Et par småunger legede i strandkanten, mig og en mand dykkede på anden revle og et tålmodig menneske smed en bold 2 millioner gange til en sort labrador, der fløj ud og svømmede ind med bolden i munden.

Det var det - i går i Espergærde var stranden pakket og vi var ikke det eneste beach party. Da jeg kørte hjem klokken 23.30 var der lysende natskyer.

Da jeg kørte gennem Asserbo Plantage fik jeg testet lille blå Fiats abs og esp da et rådyr sprang tværs over vejen lige foran mig.

Den lille blå bestod og dyret forsvandt i nattemørket. Godt jeg havde drukket vand hele aftenen.

3 kommentarer:

Lene sagde ...

Det er da den rene luksus at have en strand for sig selv :-)

Lotte sagde ...

Jeg er vokset op med altid at kunne finde en stump strand uden mennesker (det er en af fordelen ved at vokse op på en ø), og har altid været en vandhund - men efter at jeg er flyttet til København er det gået alvorligt tilbage for min havbadefrekvens. Jeg synes simpelthen ikke at vandet er lækkert heromkring - man skal et godt stykke op ad kysten, helst helt op i Kattegat, før jeg synes at det er forfriskende at hoppe i baljen. Og det er ellers ikke fordi jeg ikke har lyst til en dukkert - jeg synes bare ikke, det er lækkert, når overfladen perler af andres solcreme (m.m.) eller at der i følge ens kemiker-svoger er konstateret skumle bakterier i vandet lige omkring den havn, hvor vi har båden på land.
Så snup gerne lige en ekstra dukkert for mig :-)

Tina - omme i London sagde ...

Nej, hvor lyder det laekkert - lige undtagen det med dyret, der dog heldigvis ikke ramte dig. Pyha!