fredag, januar 30, 2009

Ikke for sarte sjæle


Lad mig starte med at sige, at jeg har fået et meget bedre forhold til håndværkere, efter jeg har forladt storbyen. De kommer til aftalt tid, er som regel flink og hurtige og kan tilsyneladende deres kram.

Når det så er sagt, var jeg selvfølgelig helst fri for at skulle have dem på besøg - i hvert fald i embedes medfør.

Men altså jeg var oppe, ren og påklædt ved 7-tiden - den slags regner jeg nu ikke for noget.

Allerede lidt over 8 kørte en hvid bil med det bestilte firmas logo på siden - forbi.

Det regner jeg nu heller ikke for noget, ingen kan finde min adresse i første forsøg, men snart genlød morgenstilheden af hans bakkealarm.

På nul komma dut var afløbet under vasken fikset - men det var faktisk jo det mindste af mine problemer, som jeg vist godt kan sige, kun havde vokset sig større og større. Og det var ikke kun i selve toilettet, der havde fundet en problemophobning sted...

Men efter lidt optimistisk svuppen - med en halvandet meter langt kokys - konstaterede han, at min kloak skulle spules.

Han må have kunne se noget desperat i mine øjne, for han ringede straks til hovedkontoret og blev stillet om til ham med spulebilen. Han kunne være der inden for maks to timer.

Jo, tak, fint, godt, herligt, meget bedre end på mandag, men to timer.....uhhhh...

Lad mig bare sige, at jeg var meget tilfreds, da han nåede frem efter halvanden time og meget tjenstvillig med at blotlægge kloakdækslet i det fjerneste hjørne af haven, og med at løbe frem og tilbage for at trække ud, men jeg var ikke snakkesalig.

Nu har freden sænket sig over hus og menneske, men dyrene forsvandt da den karakteristiske kloaklugt begyndt at bølge om matriklen.

Og det forlyder, at hvis jeg ikke har en husforsikring med dækning for skjulte rør, så skal jeg se at få det, situationen i mine underjordiske besiddelser er ikke tilfredsstillende.

Spulemanden var ikke tilfreds med udløbet og tror problemet snart kommer igen.

Lykkeligvis har jeg en udvidet rørskadeforsikring, så måske ved jeg nu, hvad min ferie i marts skal gå med....

5 kommentarer:

Zette sagde ...

fy for pyffer, husejer - den slags er i kategorien: Skal bare virke uden at behøve at tænke på det. Godt håndværkertyperne var tilfredsstillende i kvaliteten. jeg håber, at du kan komme af med, hvad der trænger sig på - såvel i køkken som på toilet, om jeg så må sige....
God weekend i hvert fald!

Marianne sagde ...

Godt det blev lavet, i al fald for nu.

Jeg håber, at I får en dejlig og rolig weekend :0)

Sifka sagde ...

Yrk!

Nille sagde ...

Kokys!!! Hihihihi - genialt ord! Aldrig hørt det før - men det er morsomt!

Dejligt at der er fred og ro nu!

Anonym sagde ...

Det er SKRÆKKELIGT!!! Jeg havde samme problem i mit hus i Nakskov, og jeg havde næsten klippekort til Kloakservicefirmaet. Det er ikke spor sjovt, og jeg havde GUDSKELOV også en rørskadeforsikring. Ellers var jeg blevet ruineret.

Helt bortset fra alt det lort *S* - så har jeg givet dig en Award, fordi jeg sætter pris på dig:

http://deborah.dk/?p=9484