torsdag, juni 22, 2006

Købsaftale og pludselig tvivl

I går modtog jeg med posten en kopi af den købsaftale, der er sendt til min advokat. Alt ser fint ud, bortset fra en passus om at det er mit problem, hvis en boligsag hos kommunen ikke fører til at to udhuse/skure/gæstehuse bliver lovliggjort.

Nu har jeg kigget i Bygningsreglementet for småhuse, og det ser efter min mening ud som om, at der bare er tale om bureaukratisk sendrægtighed i sagen. Der kan ikke være noget der forhindrer en godkendelse.

Men den slags ved min advokat meget mere om, end jeg gør, og jeg håber vi mødes i morgen, så jeg kan skrive under.

I aftes da jeg skulle sove begyndte en nagende tvivl pludselig at snige sig ind i mine tanker. Jeg ved godt, hvor de kommer fra: Jeg fandt et debatforum på nettet, hvor debattører snakkede om fremtiden for min by.

Ikke ret pæne debatter. Megen mudderkastning og en afgrundsdyb forskel mellem landliggere og fastboende. Det lader til, at jeg overvejer at flytte til et område med en del mennesker der ulovligt bor i deres sommerhus hele året. Og en del mennesker der er blevet placeret i området af kommunen.

Så der var beskyldninger om Christiania-lignende haver, fældning af træer og opsætning af grimme hegn. Sådan noget orker jeg ikke. Nabostridigheder har fanden skabt.

Men i klart dagslys ved jeg godt, at det bare var min stressede hjerne der kørte i overdrive. Jeg har en tendens til at bekymre mig for meget. Prøver at leve efter Corrie Ten Booms kloge ord:

Worry does not empty tomorrow of its sorrow. It empties today of its strength.

0 kommentarer: