tirsdag, februar 02, 2010

Kjørmes pandekager med dinosaurer

Kjørmes Knud fik sit gilde: Der var stærk suppe, øl, pandekager med sukker og dinosaurer, men brændevinen blev i skabet.

Utroligt nok bliver det i følge flere af de traditionelle Kyndelmissevarsler snart forår:

Hvis det blæser, så 18 kællinger ikke kan holde den 19, forsvinder kulden snart.

Hvis det sner Kyndelmissedag kommer våren tidligt.

Det er nu svært at tro, når det hele slår sin knude.

Der var godt nok nogle timer, hvor de var vildt derude.

Eftersom jeg hader alt, hvad der hedder kaotisk myldretidstrafik, og i øvrigt har haft mulighed for det, har jeg været med de offentlige de seneste to dage.

Det tager ganske vist dobbelt så lang tid, som turen kan køres.

Men da jeg først havde skrabet lille Blå Fiat fri af snemassivernep-pladsen ved Melby station umiddelbart efter klokken 17.00 og straks efter måtte konstatere, at 6-7 centimeter nyfalden, let våd sne, sommerdæk og en mindre bakke ikke er en super ideel kombination, var jeg godt nok glad for, at jeg kun skulle køre 3 kilometer og ikke 62.

0 kommentarer: