fredag, april 17, 2009

Kyllingesteg med kuvøseguf


Lige siden brødrene Price i forrige udgave af Spise med Price fremtryllede stegt kylling med skilt sovs, agurkesalat og rabarberkompot har jeg længtes efter denne spise.

Hos min farmor hed det bare kyllingesteg - og det var det eneste, man gjorde ved kyllinger. Høns kom i asparges, karry eller frikassé - dagen derpå kunne dyret optræde i tarteletter eller som salat, men de blev aldrig stegt i gryde og kylling blev aldrig stegt i ovn, eller, gud forbyde, kogt. Sådan var det bare.

Efter en strålende morgenudflugt til en skråning i nærheden, hvor det i sjette forsøg lykkedes mig at finde den vanskeligste af alle skatte, var jeg klar til at fejre med kyllingesteg.

Det startede med et barnemord i min have. To små spæde rabarber blev snuppet og forvandlet til verdens mindste kompot - hele protionen, ses på ovenstående billede.

I verdens mindste kompot er der verdens mindste øre stjerneanis, et nip sukker, et strint citron og en lille skefuld vand.

Mere forår bliver det ikke.

Ellers har jeg jo stadig fornøjelse af mit indbrud, den ene taksator efter den anden kommer forbi for at kigge på vindusskaden og senere for at overskue omfanget af det stjålne.

Jeg kunne ikke vente, så i går kørte jeg til Lyngby og købte en my bærbar.

I skulle bare vide, hvor godt jeres blogs ser ud på Appels nye blanke skærm til MacBook Pro - det er forrygende.

4 kommentarer:

Sifka sagde ...

Tillykke med den nye. Det er dejligt at få at vide, at bloggen tager sig godt ud:)

Jeg skal også i gang med rabarbarkompot, men det bliver nok til en lidt større portion. Din lilleputportion må da ha' smagt himmelsk.

Og uhm, kyllingesteg, slurp:P

Anonym sagde ...

ja tillykke med dit "æble" jeg er glad for at vi tager os godt ud hos dig :-)
Og Prices mad savler vi også over og får straks lyst til at gå i køkkenet...men al den hvidløg? eller var det i et andet program?

Deborah sagde ...

Det lyder da godt, at se godt ud ;-) Smid lige en hilsen, så jeg ved, du har været forbi så - kan du have en rigtig god weekend med den nye computer. Tillykke med den. Man må finde glæderne, trods taksatorer og dumme indbrudstyve, og det gør du fint :)

Skribenten sagde ...

Uh det ser godt ud. OG jeg er da slet ikke misundelig på den nye bærbare... Hmm

Jeg så også brd. Price, og ud over opskrifterne er de jo herlige at lytte på. Det er god underholdning.

Venlig hilsen og god weekend
Henriette
http://defemibyen.blogspot.com/