søndag, august 10, 2008

OL-hytten


Overrumplende nok er det lille røde hus gået i en slags OL-mode.

Kasper er rigtig glad for badminton, som det fremgår, og jeg har især hygget mig med roning og svømning.

Det er overrumplende, fordi det sidste OL, jeg rigtig gik op i, var Los Angeles 1984.

Derfor er jeg godt nok forbløffet over alle de nye ting. I svømning svømmer de jo næsten 30 meter under vandet på hver bane og dragterne har ligefrem opdrift kan jeg forstå på kommentatoree. Meget mærkeligt, må jeg sige.

Og jeg kunne jo ikke rigtig hjælpe Kasper, da han var ved at gå til af spænding over Tine Rasmussens kamp. Sidste jeg så badminton spillede man til 11.

Men ellers tror jeg mest, at konkurrencerne griber mig på grund af relativ stor niveau forskel.

At man kan se, hvorfor nogle svømmere er hurtigere, fordi deres teknik tydeligvis er bedre.

Og en håndboldkamp mellem Polen og Kina viser, at det godt kan være, at Kina har købet en håndbog om spillet og sat sig for at lære, men det varer lidt endnu, før de er udlært-

4 kommentarer:

Sifka sagde ...

Arj, så må han da også være til tennis! Min yndlings gråkat.

Nille sagde ...

Jeg ser faktisk intet af det - men når jeg sejler forbi i kanalrundfarten ser det skrækkeligt indviklet ud - og meget mere avanceret, ja! Det eneste MUST er finalen i mænds 100 m - og der er jeg i Paris! Typisk!!! Lige de 10 sekunder det varer ;-)

Anonym sagde ...

Det er lidt underligt med mig og OL - normalt er jeg ikke synderligt interesseret i sport - udover hvis Danmark er lige ved at vinde guld i håndbold - men når der er OL er jeg fast inventar foran fjernsynet. Jeg ved ikke om det er overfloden af forskellige sportsgrene eller måske er det bare fordi det er OL....:-)

Marianne sagde ...

Jeg ser lidt. Ganske lidt.
Men jeg kan da ikke følge med Kapser, kan jeg se ;0)
Han er vist meget optaget!

Jeg syntes faktisk, det er ganske hyggeligt med sport i tv'et.