søndag, januar 20, 2008

Bento efter bajer


Som flere deltagere i blogtræffet har bemærket, så blev det gennemført udelukkende med vådt på menuen.

Jeg har regnet mig frem til at fra lørdag klokken 11.30 til søndag klokken 11.30 så indtog jeg kun en rigelig mængde øl, en håndfuld krydrede peanuts og et æble.

Værtinden var nemlig gået i seng, da jeg ankom til mit natlogi og så ville jeg ikke plyndre køleskabet. Kantinen på min arbejdsplads har, på trods af at de ansattes arbejdstider er fordelt døgnet rundt, ikke åben til morgenmad i weekenden.

På hjemvejen blev jeg klar over, at jeg trængte til noget ekstraordinært til aftensmad og kørte forbi Sticks'n'Sushi efter deres dejlige bison boks med kyllingekødbolle, oksmørbrad med persillesmør, kyllingebryst med chilisauce & gedeost med lufttørret skinke, edamame bønner, japansk kartoffelsalat,ris og kimchee .

Jeg er iøvrigt meget fascineret af det japanske madkassesystem bento. Der er der også andre der er.

Kunne godt finde på at lave mig nogle æg i sjove faconer.

2 kommentarer:

Zette sagde ...

Åhh, din stakkel - så lidt mad. Godt du tog revanche. Og nu får jeg vildt lyst til sushi - selvom denne tid på dagen, hvis ikke er typisk sushiegnet.

Regitze sagde ...

hvor var det en dejlig lørdag, Husejer. tusind tak!
og kan vi lige aftale, at jeg også må sidde ved siden af dig næste gang?
og Bento - interessant hyacintudvidelse, dér!