tirsdag, marts 13, 2007

Ferie



I går tog jeg hul på tre ugers ferie. Det føles som om, at det er uendeligt længe siden jeg sidst har haft sådan en.

Jeg havde tre uger ikke ret længe efter jeg overtog mit hus. De blev brugt til malerarbejde og at finde på plads i min nye bolig.

Nu er den stort set som jeg vil have den, og der er kommet liv i stuerne med Kasper og Pingas ankomst.

Nu trænger jeg til at komme UD. Torsdag formiddag bliver Kasper og Pinga sat i pension på Fredensborg Kattepension og fredag morgen flyver KLM mig til New York til en fire dags miniferie.

Jeg skal bo på Le Parker Meridien. Det er faktisk ret interessant selv at bygge sin rejse. Jeg havde kigget på Rejsefeber, hvor en tur ville løbe op i en 11-12.000 kroner - det var dog nogle andre datoer - og så tænkte jeg: Lad mig se, hvad der sker, hvis jeg selv finder fly og hotel.

Nu ender jeg omkring 10.500 kroner for et meget bedre hotel end dem Rejsefeber tilbyder.

Et godt sted at tjække mulige hoteller ud er på Tripadvisor. Der er ofte mange rigtigt nøjeregnende mennesker som skriver om små detaljer, der er kikset.

Den slags læser jeg gerne hen over. Men hvis mange nævner det sammen, som fx at hotellet trods en pæn lobby ellers ligner en gangsterbule og værlserne er rædsomme, så holder jeg mig væk.

Andre gange er det nemt at få tips til at bede om bestemte værelser eller frabede sig samme.

Men stedet lever jo kun, hvis man selv yder nogle, så jeg plejer at gøre gengæld med en anmeldelse.

0 kommentarer: