mandag, november 27, 2006

Blus på bøg



Det er nu mere end tre måneder siden jeg overtog mit hus.

Meget er sket i mellemtiden og meget er ikke sket. Der er blevet lagt trægulv i soveværelset - askeparket. Soveværelset er blevet tapetseret og malet, stuen er blevet malet, sågar stuegulvet.

Den 13. december har jeg bestilt flyttefolk.

Der farer mange tanker gennem hovedet på mig i disse dage, men først og fremmest, hvor glad jeg er for at bo her. Den vidunderlige ro. Naturen. Lyset.

Det er hårdt at skulle stå op i mørke og komme hjem i mørke, men ikke anderledes end alle andre vintre og denne har hidtil været ualmindelig mild.

Jeg mangler dog, at få fikset varmeforsyningen til huset. Pejsen er noget billigt bras, men der dejligt at side i det flakkende skær fra en bøgeknude og lune tæerne.

Jeg gætter på, at et par moderne el-paneler, isokærn i skorstenen og en ny brændeovn kunne gøre dette hus til en perle.

0 kommentarer: